ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
L'acquua degli dei. Immagini di Fontane, vasellame, Culti Salutari e in Grotta. Siena: Editrice le Balze. (Βιβλ. Ιστ. και Αρχαιολ. ΗΑ 4727.201).
The Bull in the Mediterranean World. Myths and Cults. Athens. Hellenic Ministry of Culture, Hellenic Culture Organization, SA, 2003.
L'eau, la santé et la maladie dans le monde grec. Actes du Colloque organisé → Paris, 25-27 Novembre 1992. BCH Suppl. 28, 1994.
Η Γέννηση του Χριστού στην Τέχνη του Αγίου Όρους. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς, 2000.
Ηρακλής Ήρως Μέγιστος. Ο ήρωας των αγώνων, του περιβάλλοντος και του πολιτισμού. ΥΠΠΟ, Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων. Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, 2004.
Μ. Αλεξίου, Ο τελετουργικός θρήνος στην ελληνική παράδοση, Αθήνα 2002.
Μ. Ανδρόνικος, Μουσείο. Αθήνα: Εκδοτική Αθηνών, 1983.
G. Arrigoni (επιμ.), Οι γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα. Μτφρ. Μ. Ανδρόνικου - Ε. Δουλάμη - Α. Κεφαλά. Θεσσαλονίκη: University Studio Press 2007.
Pierre Aupert, «L'eau curative → Argos», L'eau, la santé et la maladie dans le monde grec, Actes du Colloque organisé → Paris, 25-27 Novembre 1992, BCH, Supplement 28, 1994, σ. 193-200.
Dietwulf. Baatz, "Teile hellenistischer Gesch✓tze aus Griechenland" AA 94 (1979) 68-75.
Dietwulf. Baatz, "Hellenistische Katapulte aus Ephyra (Epirus) MDAI(A) 97 (1982) 211-233).
E. Boehringer, Die M✓nzen von Syrakus, 1929 (για την απεικόνιση της Άρτεμης και της Αρέθουσας βλ. σ. 98-102).
W. Burkert, "Greek Tragedy and Sacrificial Ritual", GRBS 7 (1966) 87-121.
Π. Χρυσοστόμου, «Ανασκαφή στη ρωμαϊκή και βυζαντινή Πέλλα κατά το 1995», ΑΕΜΘ 9 (1995) 117-118.
S. Cole, The Uses of in Greek Sanctuaries, 1988.
J. Croissant, Aristote et les Mystères, Liège, 1932.
Ν.Β. Crowther, « and Wine as Symbols of Inspiration», Mnemosyne, IV 32 (1979) 1-11.
Σωτήριος Δάκαρης, «Οδύσσεια και Ήπειρος», στο: Ιλιάδα και Οδύσσεια. Μύθος και Ιστορία. Πρακτικά του Δ' Συνεδρίου για την Οδύσσεια (9-15 Σεπτεμβρίου 1984). Κέντρο Οδυσσειακών Σπουδών, Ιθάκη, 1986, σ. 141-170.
Mircea Eliade, Πραγματεία πάνω στην Ιστορία των Θρησκειών. Μετ. Έ. Τσούτη. Αθήνα: Χατζηνικολής, 1981.
Mircea Eliade, Naissannces mystiques, Παρίσι, 1954.
J. P. Euben (επιμ.), Greek Tragedy and Political Theory, Berkeley, Calf./Los Angeles, 1986.
F. Fischer, Neraiden kai Okeaniden in Hesiods Theogonie. Diss. Halle, 1934.
J. M. Foley, Traditional Oral Epic: The Odyssey, Beowulf, and the Serbo-Croatian Return Song, Berkeley, Calif./Los Angeles 1990.
E. Fouache, F. Quantin, "Représentations et réalité géographique de l'entrée des enfers de Thesprotie" in Ch. Cusset (éd.), La nature et ses représentations dans l'Antiquité, Actes du colloque de l'E.N.S. Fontenay - Saint-Cloud (24-25 octobre 1996), Paris, 1999, p. 29-61.
Φρανσουάζ Φροντιζί-Ντυκρού, Ο Δαίδαλος. Η μυθολογία του τεχνίτη στην αρχαία Ελλάδα. Μετάφραση: Χρήστος Μεράντζας. Αθήνα: Ολκός, 2002.
René Ginouvès «L'eau dans les sanctuaires medicaux», L' eau, la sante et la maladie dans le monde grec, BCH, Supplement 28, 1994, σ. 237-246.
René Ginouvès, Balaneutikè. Recherches sur le Bain dans l'Antiquité Grecque. Paris: Ed. E. de Boccard, 1962.
Ευγενία Γιούρη, Ο κρατήρας του Δερβενίου. Αθήνα: Βιβλιοθήκη της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, αρ. 89, 1978.
Emanuele Greco, Αρχαιολογία της Μεγάλης Ελλάδας. Μετάφραση Κώστας Σουέρεφ. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2001.
R. Hägg, "Mykenische Kultotäffen im archäologischen Material", Opusc. Athen. 8 (1968) 39-59.
F. W. Hamdorf, "The Daughters of Asopos", Hermes 73 (1938) 213-221.
N.G.L. Hammond, Epirus, Oxford, 1967.
V.B. Head, Catalogue of the Greek Coins of Ionia (A Catalogue of the Greek Coins in the British Museum), London 1892.
Barclay V. Head., Historia Numorum. A Manual of Greek Numismatics. Oxford, 1887, 21991. Και σε ψηφιακή μορφή στη διεύθυνση http://archive.org/stream/cu31924029779141/cu31924029779141_djvu.txt και http://archive.org/stream/historianumorumm00headrich#page/n47/mode/2up
N.G.L. G.L. Huxley, "Odysseus and the Thesprotian oracle of the dead", La Parola del Passato 13 (1958) 245-248.
Μ. Judeich, Topographie von Athen, M✓nchen, 21931.
H. P. Isler, Acheloos. Eine Monographie. Bern: Frabncke, 1970.
Lilly Kahil, «Bains se statues et de divinites», L' eau, la santé et la maladie dans le monde grec, Actes du Colloque organisé → Paris, 25-27 Novembre 1992, BCH, Supplement 28, 1994, σ. 217-223.
Ι.Θ. Κακριδής (επιμ.), Ελληνική Μυθολογία. Εκδοτική Αθηνών, 1986.
J. D. Kakridis, Homer revisited, Lund, 1971.
G.S. Kirk - J.E. Raven - M. Schofield, Οι προσωκρατικοίφιλόσοφοι. Μετ. Δημοσθένης Κούρτοβικ. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας, 1988.
Knox B.M.W., "The Ajax of Sophocles", HSCP 65, 1-37.
Νότα Κούρου, «Μεταλλάξεις ενός εικαστικού σχήματος με ιδιαίτερο συμβολισμό. Από το δέντρο της ζωής στην Ελαία της Αθηνάς», Περίαπτο 1 (1998) 29-39.
D. Kurtz - J. Boardmann, Έθιμα ταφής στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Μετ. Ο. Βιζυηνού - Θ. Ξένος. Αθήνα: Καρδαμίτσας, 1994.
Mireille M. Lee "Acheloös Peplophoros: A Lost Statuette of a River God in Feminine Dress", Hesperia: The Journal of the American School of Classical Studies at Athens Vol. 75, No. 3 (Jul. - Sep., 2006), pp. 317-325. Και σε ηλεκτρονική μορφή: http://www.ascsa.edu.gr/pdf/uploads/hesperia/25067990.pdf.
Μαρία Λιλιμπάκη-Ακαμάτη, «Θεσμοφόρια στη Μακεδονία», ΑΜ 1993, σ. 813 κ.ε.
G. Macdougall-W.Jasheshi (eds.), "Ancient Roman Gardens", Dumbarton Oaks Colloquium on the History of Landscape Architecture, Harvard 1981.
D. Michel, "Pompejanishe Gartenmalereien" στο H. Cahn-E. Simon (eds.), Tainia. Festshrift R. Hampe, Mainz 1980, σ. 373-404.
Dimitra Mitta, «Reading Platonic Myths from a Ritualistic Point of View». ΚERNOS 16 (2003) 133-141.
Υvette Morizot, «Artemis, l' eau et la vie humaine», L'eau, la santé et la maladie dans le monde grec. Actes du Colloque organisé → Paris, 25-27 Novembre 1992. BCH, Supplement 28, 1994, σ. 201-216.
Μ. Nilsson, Griechische Feste von religiöser Bedeutung, 1906.
Μ. P. Nilsson, Geschicthe der griechischen Religion, I, 31967.
Δ. Παντερμαλής, Δίον. Η ανακάλυψη. Αθήνα: Αδάμ, 1999.
Norden Ε., Aus altrömischen Priesterbuchern, Λιψία, 1939.
R. C. T. Parker, Miasma, Oxford, 1983.
J.J. Pollitt, Η τέχνη στην ελληνιστική εποχή. Μετ. Α. Γκαζή. Αθήνα: Παπαδήμας, 1999.
Prott J. de / Ziehen L., Leges Graecorum Sacrae, i, 1896.
Oscar Reuther: Der Heratempel von Samos. Der Bau zur Zeit des Polykrates. Berlin 1957.
Πέπης Ρηγοπούλου, Ο Νάρκισσος. Στα ίχνη της εικόνας και του μύθου. Πλέθρον: Αθήνα, 1994.
P. J. Rhodes, A Commentary on the Aristotelian Athenaion Politeia, Oxford, 1981.
W.D. Ross, Αριστοτέλης. Μετ. Μαριλίζα Μητσού. Αθήνα: ΜΙΕΤ, 1991.
M. Säflund, «The East Pediment of the Temple of Zeus at Olympia».Studies in Mediterranean Archeology 27 (1977) 147-149.
Μ.Β. Σακελλαρίου, «Οι γλωσσικές και εθνικές ομάδες της ελληνικής προϊστορίας», Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τ. Α'. Αθήνα: Εκδοτική Αθηνών, 1977, σ. 356-379.
S.G. Salkever, "Tragefy and the Education of the Demos: Aristotle's Response to Plato", στο J. P. Euben (επιμ.), Greek Tragedy and Political Theory, Berkeley, Calf./Los Angeles, 1986, σ. 274-303.
B.A. Schmole, N. Yalouris, Olympia, The Sculptures of the Temple of Zeus, 1967.
R. Seaford, "Dionysiac Drama and the Dionysiac Mysteries", CQ 31 (1981) 252-75.
R. Seaford, "The Tragic Wedding", JHS 107 (1987) 106-130.
R. Seaford, "The Eleventh Ode of Bacchylides: Hera, Artemis, and the Absence of Dionysos", JHS 108 (1988) 118-36.
R. Seaford, Ανταπόδοση και Τελετουργία. Ο Όμηρος και η τραγωδία στην αναπτυσσόμενη πόλη-κράτος. Μετ. Βάιος Λιάπης. Αθήνα: ΜΙΕΤ, 2003.
F. Sokolowski, Lois sacrées des cites grecques, Paris, 1969.
F. Sokolowski, Lois sacrées de l'Asie Mineure, Paris, 1955.
Costantino Sueref, «Presupposti della colonizzazione lungo le coste epirote», L'Illyrie méridionale et l'Épire dans l' antiquité - II (Actes du IIe COLLOQUE international de Clermont Ferrand (25-27 Octobre 1990) réunis par Pierre CABANES) Paris: De Boccard, p. 29-46.
Costantino Sueref, «Indicazioni circa attivit→ marittime lungo le coste epirote, durante la tarda et→ del bronzo», ΤΡΟΠΙΣ ΙΙΙ (1995) 401-416.
Κώστας Σουέρεφ, «Πρώιμες λατρείες στο Βόρειο Ιόνιο Πέλαγος σχετικές με τη ναυσιπλοΐα», ΤΡΟΠΙΣ ΙV (1996) 451-460.
Κώστας Σουέρεφ, Δούναι και Λαβείν. Μια διαχρονική αμφίδρομη πράξη. Επιλογή εκθεμάτων από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Θεσσαλονίκη: ΥΠΠΟ-ΙΣΤ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, University Studio Press, 2001.
Κώστας Σουέρεφ - Δήμητρα Μήττα, «Οι θεοί της Σαμοθράκης και η θάλασσα», Τροπίς VI, 6th International Symposium on Ship Construction in Antiquity, Lamia 1996 proceedings, edited be Harry Tzalas, Athens, 2001, σ. 529-545.
Κώστας Σουέρεφ, «Σχέσεις με το Νερό. Η Τούμπα Θεσσαλονίκης ως Αφορμή», στο Υδάτινες Σχέσεις. Το νερό ως πηγή ζωής κατά την Αρχαιότητα. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2000.
C. Soyrvinou-Inwood, Studies in Girls' Transitions, Athens,1988.
R. F. Sutton, The Interaction Between Men and Women Portrayed on Attic Red-Figure Pottery, Chapel Hill, NC 1981, 166-7.
Π.Γ. Θέμελης - Ι.Π. Τουράτσογλου, Οι τάφοι του Δερβενίου. Αθήνα: ΤΑΠ, 1997.
A. A. Tomsin, "La légende des amours d'Aréthouse et d' Alphée", AntCl 9 (1940) 53-56.
Τζωρτζ Τόμσον, Αισχύλος και Αθήνα, Α'-Β'. Μετ. Γιάννης Βιστάκης, Φώτης Αποστολόπουλος. Αθήνα: Θεωρία, 1983 (21946).
Τάσος Αθ. Τσακνάκης, Ιστορία της ελληνικής κτηνιατρικής. Προϊστορία - Αρχαιότητα - Βυζάντιο. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2002.
Μπ. Τσιγαρίδα - Δ. Ιγνατιάδου, Ο χρυσός των Μακεδόνων. Αθήνα: ΤΑΠ, 2000.
Χρυσηΐς Τζουβάρα-Σούλη, Η λατρεία των γυναικείων θεοτήτων εις την Αρχαίαν Ήπειρον Συμβολή εις την μελέτην της θρησκείας των αρχαίων ηπειρωτών, Ιωάννινα 1979.
Πολ Βέιν, Οι Έλληνες πίστευαν στους μύθους τους; Μετάφραση Νίκος Μ. Τσάγκας. Αθήνα, Ζαχαρόπουλος, 1993.
H.S. Versnel, Inconsistencies in Greek and Roman Religion, I, Ter Unus, Leiden, 1990.
Ι. Βοκοτοπούλου, «Αρχαϊκό Ιερό στη Σάνη Χαλκιδικής», ΑΜ V 1 (1993) 179-236.
C. Weiβ, Griechische Flussgötter in vorhellenistiche Zeit, 1984.
R.A. Wild, in thεCultic Worship of Isis and Sarapis, Leiden (EPRO 87).