Αρχαιογνωσία και Αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση
Η Ελληνική Αρχαιότητα: Πόλεμος - Πολιτική - Πολιτισμός
των Δ. Ι. Κυρτάτα και Σπ. Ι. Ράγκου
Ίδρυμα ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ & Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών
Αρχική
Πρόλογοι
Ι. ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
1. Πόλεις και αποικίες
- 1.1. Την πόλη περιβάλλουν πυργωμένα τείχη
- 1.2. Την οργή ψάλλε, θεά, του Αχιλλέα
- 1.3. Όταν οι Πλειάδες ανατέλλουν, αρχίζει ο θερισμός
- 1.4. Όλοι σχεδόν οι θεοί ήρθαν από την Αίγυπτο
- 1.5. Η Πυθία έδωσε χρησμό να κτιστεί μια αποικία
- 1.6. Είναι ωραίο να πεθαίνει ο γενναίος άνδρας πέφτοντας στην πρώτη γραμμή
- 1.7. Με το γλυκό τους χάρισμα με προίκισαν οι Μούσες
- 1.8. Αλλά όταν λάμψη από τον Δία κατεβεί...
- 1.9. Πάντα πλήρη θεῶν
2. Νομοθέτες και τύραννοι
- 1. Να συγκαλείς τη συνέλευση των πολιτών σε διαστήματα τακτά
- 2.2. Ένας μεγάλος βράχος έπεσε πάνω στους άρχοντες
- 2.3. Η πόλη παραμένει ίδια αλλά οι κάτοικοί της έχουν αλλάξει
- 2.4. Στάθηκε στη μέση προβάλλοντας τη δυνατή του ασπίδα
- 2.5. Κυβέρνησε την πόλη στολίζοντάς την όμορφα και ταιριαστά
- 2.6. Το πολίτευμά μας αποκαλείται δημοκρατία
- 2.7. Το άριστο πολίτευμα
- 2.8. Τρισευτυχισμένοι οι θνητοί που πάνε στον Άδη μυημένοι
- 2.9. Ἄραρα Χάραρα
- 2.10. Ο πόλεμος είναι ο πατέρας και ο βασιλιάς των πάντων
ΙI. ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
3. Από τους Περσικούς Πολέμους στον Πελοποννησιακό
- 3.1. Επάνω σε μια χάλκινη πλάκα ήταν χαραγμένος ο χάρτης όλης της γης
- 3.2. Πολλά δεινά άρχισαν και για τους Έλληνες και για τους βαρβάρους
- 3.3. Αγαπούμε το ωραίο διακριτικά
- 3.4. Την ημέρα εκείνη άρχισαν μεγάλες συμφορές για τους Έλληνες
- 3.5. Αυτά που έγιναν και θα γίνονται πάντοτε
- 3.6. Ο λόγος είναι μεγάλος δυνάστης
4. Από τα Κούναξα στη Χαιρώνεια
- 4.1. Βαδίζοντας εναντίον του Πέρση βασιλιά
- 4.2. Η ήττα των Σπαρτιατών στο μνήμα των παρθένων
- 4.3. Κάθε πόλη αποτελείται από οικογένειες
- 4.4. Μια εράσμια χάρη έβαλε το χέρι της
- 4.5. Εγκωμιάζοντας την ορθή φιλοσοφία
- 4.6. Το δέκατο τρίτο θεϊκό άγαλμα
ΙII. ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
5. Από τον Αλέξανδρο στον Πύρρο
- 5.1. Μια λαμπερή αστραπή
- 5.2. Όμορφος και φιλοκίνδυνος
- 5.3. Από την ίδια τη φύση τους οι άνθρωποι επιθυμούν γνώση
- 5.4. Πόδια από σίδερο και πηλό
- 5.5. Εάν ο Αλέξανδρος είχε περάσει στην Ιταλία
6. Η έλευση των Ρωμαίων
- 6.1. Οι μαθητές που ξεπερνούσαν τους δασκάλους
- 6.2. Τρεις εθνικές ομάδες κατοικούν στην πόλη αυτή
- 6.3. Μέσα σε πενήντα τρία χρόνια
- 6.4. Η απελευθέρωση των Ελλήνων
- 6.5. Μια αυτοκρατορία με όρια τους ωκεανούς
- 6.6. Δώσε μου σημείο να σταθώ
- 6.7. Να εξηγείς τον Όμηρο με βάση τον Όμηρο
- 6.8. Εγώ είμαι η βασίλισσα του κόσμου
ΙV. ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
7. Η ρωμαϊκή ηγεμονία
- 7.1. Η ωμότητα των δούλων είναι ανταπόδοση αδικημάτων
- 7.2. Δεν είναι καλό να υπάρχουν πολλοί καίσαρες
- 7.3. Η κατακτημένη Ελλάς κατέκτησε τον άγριο νικητή της
- 7.4. Ἐγώ εἰμι ἡ ἄμπελος ἡ ἀληθινή
- 7.5. Ας βρούμε τα σημάδια που αποκαλύπτουν κατάλληλα την ψυχή του καθενός
8. Η ύστερη αρχαιότητα
- 8.1. Όπως οι ηθοποιοί της τραγωδίας
- 8.2. Η πατρίδα μας είναι εκεί απ᾽ όπου ήρθαμε, και ο Πατέρας μας εκεί
- 8.3. Για να διάκειται ευμενώς η θεότητα στην αυτοκρατορία
- 8.4. Επιθυμούμε να κλείσουν όλοι οι ναοί και να απαγορευτούν οι θυσίες
- 8.5. Ήρθε η ώρα για να δοξαστεί ο Υιός του Ανθρώπου
Επιλεγόμενα
Χρονολόγιο-Χάρτες
- Περιεχόμενα/
- Χρονολόγιο-Χάρτες