Ενότητες
- Νέα Ελληνική (930)
- Μεσαιωνική Ελληνική (492)
- Αρχαία Ελληνική (1022)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (166)
- Γλωσσολογία (834)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3556)
- Διδασκαλία της Ελληνικής (836)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (150)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (446)
- Ανακοινώσεις (7701)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2087)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (39)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1131)
- Τύπος (732)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | Οκτ 2024 | > | ||||
Κ | Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
Διάλεξη Ι. Ν. Καζάζη & Δ. Μήττα: "Ατομικό, Υποκειμενικό, Προσωπικό στην Αρχαϊκή Λυρική Ποίηση & Προσωπείο"
04 Φεβ. 2008 14:07 |
Τη Δευτέρα 4-02-2008 θα πραγματοποιηθεί διάλεξη των Ι. Ν. Καζάζη και Δ. Μήττα με θέμα "Ατομικό, Υποκειμενικό, Προσωπικό στην Αρχαϊκή Λυρική Ποίηση & Προσωπείο", στο πλαίσιο των "Φιλολογικών Βραδινών" που διοργανώνει το περιοδικό "Φιλόλογος". Η εκδήλωση θα γίνει στο βιβλιοπωλείο "Μαλλιάρης-Παιδεία" στις 8.15 μ.μ.
Ο κ. Καζάζης θα αναφερθεί σε βασικές παρεξηγήσεις που απαντούν στη βιβλιογραφία της αρχαϊκής λυρικής ποίησης, ειδικά σε αυτή που απευθύνεται στον σχολικό χώρο. Η πιο σκανδαλώδης από αυτές είναι, όπως θα αποδειχθεί, η σύγχυση μεταξύ των όρων "ατομικός" / "προσωπικός" με τον όρο "υποκειμενικός". Άλλωστε, η λυρική ποίηση δεν αποτελεί "αυθόρμητο ξεχείλισμα των προσωπικών συναισθημάτων ή αισθημάτων του ποιητή μπροστά σε μια αφορμή που του δίνει η ζωή, αλλά μια δουλειά, μια χειροτεχνία, που όχι μόνον σου ζητά κάθε στιγμή να έχεις μυαλό αλλά επιπλέον καταπιάνεται με τα μεγάλα ζητήματα του ατομικού κια συλλογικού βίου".
Στη συνέχεια η κ. Μήττα θα πραγματευτεί την έννοια του προσώπου στο δράμα, και μάλιστα στα στάσιμα, που αποτελούν την οφειλή του δράματος στη λυρική ποίηση. Τα μέλη του χορού παρουσιάζουν το κοινωνικό πρόσωπο, έχοντας προηγουμένως εξαφανίσει πίσω από το προσωπείο τα ατομικά τους χαρακτηριστικά, τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους.