Ενότητες
- Νέα Ελληνική (929)
- Μεσαιωνική Ελληνική (492)
- Αρχαία Ελληνική (1022)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (166)
- Γλωσσολογία (833)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3556)
- Διδασκαλία της Ελληνικής (835)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (151)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (447)
- Ανακοινώσεις (7696)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2084)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (39)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1131)
- Τύπος (731)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | Σεπ 2024 | > | ||||
Κ | Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | |||||
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
Διάλεξη: Φωτογραφικές προσεγγίσεις στο έργο του Καβάφη: Νεωτερικότητα και μετανεωτερικότητα
04 Ιούν. 2013 12:05 |
Την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013, 7-9 μ.μ. θα δοθεί διάλεξη με θέμα "Φωτογραφικές προσεγγίσεις στο έργο του Καβάφη: Νεωτερικότητα και μετανεωτερικότητα" από την Ελένη Παπαργυρίου, Koraes Research Associate, King’s College London, στον πολυχώρο Οξυγόνο (Ολύμπου 81, Θεσσαλονίκη).
Εκτός από ισχυρή παρουσία στη διεθνή λογοτεχνική σκηνή ο Κ. Π. Καβάφης διαθέτει αντίστοιχα ισχυρή παρουσία στον χώρο των εικαστικών και της φωτογραφίας. Τέσσερις φωτογράφοι έχουν μέχρι σήμερα αποδώσει φωτογραφικά την ποίησή του: ο Αμερικανός Duane Michals (1978, 2007), ο Στάθης Ορφανός (2006), ο Δημήτρης Γέρος (2010) και ο Δημοσθένης Γαλλής (2013). Οι φωτογράφοι αυτοί αναδεικνύουν διαφορετικές πτυχές του καβαφικού έργου: οι τρεις πρώτοι επικεντρώνονται στην ερωτική διάστασή του, την οποία αποδίδουν με νεωτερικές και μετανεωτερικές τεχνικές. Στον αντίποδα αυτών, ο Γαλλής αναδεικνύει τον αισθητισμό του Καβάφη χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνικές επεξεργασίας της φωτογραφίας που δημιουργούν ζωγραφικό αποτέλεσμα. Στη διάλεξη αυτή θα συζητηθούν οι προσεγγίσεις αυτές με σκοπό να αναδειχτούν τα αναγνωστικά πρωτόκολλα που προκρίνει η καθεμία και να διερευνηθούν θεωρητικά το ζήτημα της φωτογραφικής απόδοσης της ποίησης γενικά και του καβαφικού κειμένου ειδικότερα.
Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. www.oxygono-metaixmio.gr