Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
8.2. Υποστήριξη από τη διεύθυνση και το προσωπικό των σχολείων
Οι περισσότεροι διευθυντές και οι υποδιευθυντές των σχολείων δεν φαίνεται να προκάλεσαν δυσκολίες στην όλη επιμορφωτική διαδικασία, αλλά και στην πειραματική διδακτική εφαρμογή. Αναφέρονται, ωστόσο, λίγες περιπτώσεις διευθυντών που προκάλεσαν ιδιαίτερες δυσκολίες, που λειτούργησαν σχεδόν αποτρεπτικά. Οι επιμορφωτές φαίνεται να στηρίχτηκαν αρκετά στην καλλιέργεια καλών προσωπικών σχέσεων, προκειμένου να διεκπεραιωθεί η όλη διαδικασία χωρίς προβλήματα.
Από την άλλη πλευρά, βέβαια, οι διευθυντές δεν έδειξαν κάποιο ειδικό ενδιαφέρον για την παρακολούθηση της ουσίας του πράγματος, ας πούμε κάποιας διδασκαλίας. Το ίδιο επισημαίνεται και για τους άλλους διδάσκοντες των σχολείων. Βοήθησαν σε θέματα διαδικασίας (π.χ. να βγουν γρήγορα φωτοτυπίες και να ετοιμαστεί η αίθουσα πριν από το μάθημα), αλλά στάθηκαν θεατές της όλης προσπάθειας, παρότι συχνά προσκαλούνταν να παρακολουθήσουν τις διδασκαλίες.
Κανένας δεν παρακολούθησε διδασκαλία άλλου συναδέλφου και δεν νομίζω ότι βοήθησε κάποιος από αυτούς στην παρουσίαση της διδασκαλίας.
Συνεννόηση με τους διευθυντές, σε κανένα δεν συνάντησα αντίδραση.
Προφανώς θα πρέπει το έδαφος να είχε προετοιμαστεί από τους συναδέλφους, αλλά και προσωπικά δεν συνάντησα αντιδράσεις ή απροθυμία από κανέναν διευθυντή. Γενικότερα μπορώ να πω ότι προσωπικά είχα το ευτύχημα να μην συναντήσω τις αντιδράσεις γενικότερα στο επιμορφωτικό μου έργο από την πλευρά της διοίκησης, συγκριτικά με συναδέλφους που μου περιέγραφαν σημεία και τέρατα, όταν λειτουργούσαν ως επιμορφωτές, ότι δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν στοιχειωδώς το εργαστήριο για να στήσουν ένα τμήμα, δεν τους παρείχαν το εργαστήριο, ότι διαπραγματεύονταν σε μια ατελεύτητη διαδικασία, ότι εργαστήρια τα οποία έβρισκαν διαθέσιμα ήταν μη λειτουργικά. Πράγμα το οποίο σημαίνει "πάρ' το και κάνε ό,τι θέλεις, δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε". Εγώ ευτυχώς είχα την καλή τύχη να συναλλάσσομαι με ανθρώπους διαθέσιμους.
Είχα καλές προσωπικές σχέσεις με αρκετούς από τους συναδέλφους, τους διευθυντές τους γνώριζα προσωπικά, είχα προσωπική σχέση μαζί τους με αρκετούς βέβαια δεν αποκλείω το γεγονός ότι αντιμετώπισα έναν ή δύο θα έλεγα δύστροπους συναδέλφους. Σ' αυτές τις περιπτώσεις απλώς έκλεισα την πόρτα και έφυγα, δηλαδή δεν διαπραγματεύτηκα καν, δεν είχε νόημα.
Και κάπου υπήρχε ένα πρόβλημα με τα εργαστήρια με τους διευθυντές σ' ένα σχολείο που ήτανε στην…, γιατί εγώ είχα επιμορφούμενους και από αυτές τις περιοχές, δεν ήταν μόνο από το κέντρο. Μου είπε κάτι…, μου δημιούργησε πρόβλημα ο διευθυντής και μου είπε "ποια είσαι εσύ", γιατί του είπε θα έρθει η επιμορφώτριά μου και θα κάνουμε μια διδασκαλία. "Και ποια είναι αυτή, έχει χαρτί από τη διεύθυνση;" Δηλαδή της δημιούργησε κάποιο πρόβλημα δυσπιστίας.
Κανένας δεν ήρθε να παρακολουθήσει, παρόλο που τους καλέσαμε όλους και κυρίως τους φιλολόγους που ήταν συναφούς ειδικότητας. Μας είπαν ό,τι θέλετε και να βοηθήσουμε και μάλιστα όταν οι φωτοτυπίες των φύλλων εργασίας που είχε βγάλει η εκπαιδευτικός δεν έφτασαν προσφέρθηκαν να το κάνουν αυτοί και να την απαλλάξουν. Ίσως επειδή έχουν το φόβο του επιθεωρητή και νομίζουν ότι κάποιοι επεμβαίνουν στο μάθημά τους, δεν ξέρω γιατί δεν έρχονται. Τι να πω;