Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

7.5. Συμπεριφορά μαθητών/μαθητριών κατά τις διδασκαλίες

Ιδιαίτερα κρίσιμη παράμετρος είναι η στάση των μαθητών κατά τις λίγες -έστω πειραματικού χαρακτήρα- διδασκαλίες που διεξήχθησαν στα σχολεία. Οι απόψεις των επιμορφωτών, όπως και των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, είναι ιδιαίτερα θετικές, επισημαίνοντας το γεγονός ότι οι μαθητές στο σύνολό τους έδειξαν ιδιαίτερη έφεση και ενθουσιασμό για το νέο τρόπο διδασκαλίας, ότι ακόμη και τα πιο αδιάφορα παιδιά έδειξαν απρόσμενη δραστηριότητα για συνεργασία και μάθηση.


Κυρίως μεταφέρω τις εμπειρίες μου από το Λύκειο, λιγότερο από το γυμνάσιο γιατί τα παιδιά κυρίως σε μεγάλες τάξεις του Λυκείου, μιλάω για δευτέρα και τρίτη Λυκείου, στις οποίες κάναμε, πετύχαμε να κάνουμε διδασκαλίες, νομίζω ότι η ανταπόκριση ήταν εξαιρετική.

Τα παιδιά τακτοποιήθηκαν με μια καταπληκτική, θα έλεγα, με έναν καταπληκτικό ενθουσιασμό, δεν το περίμενα και εγώ ο ίδιος, για πρώτη φορά τους επιτρέψαμε να κάνουν πράγματα και κυρίως τους αντιμετωπίσαμε με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο, απ' ό,τι τους αντιμετώπιζε η παραδοσιακή τάξη και ανταποκρίθηκαν όλοι. Στο τέλος της ώρας η συνάδελφος είχε μείνει με ανοιχτό το στόμα, πώς είναι δυνατόν να έχει γίνει αυτό, πώς είναι δυνατό αυτοί οι άνθρωποι να λειτουργήσουν τόσο ήρεμα και τόσο ήσυχα και όχι μόνο να λειτουργήσουν ήρεμα, ήσυχα, πολιτισμένα, αλλά ενεπλάκησαν και στη διαδικασία, να ρωτάνε, να ενδιαφέρονται, να προσπαθούν να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας.

Οι μαθητές συνεργάζονταν μαζί τους, μεταξύ τους.

Υπήρχαν εκπαιδευτικοί που έλεγαν πριν ξεκινήσουμε: τα δικά μου τα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για τίποτα, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι τώρα που θα πάμε στο εργαστήριο και όταν τελικά κάνανε τη διδασκαλία δεν το πίστευαν ούτε οι ίδιοι αυτό που ζούσαν. Ακόμη και παιδιά που ήταν αδιάφορα και κατά την παραδοσιακή διδασκαλία κοιμότανε μέσα στην τάξη τότε ενεργοποιήθηκαν, βοήθησαν να μοιραστούν τα φύλλα εργασίας, βοήθησαν όταν το πρόγραμμα δεν δούλευε, κάνανε ό,τι μπορούσαν για να βοηθήσουν.

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20