Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
5.2. Κεντρικά καθορισμένοι στόχοι
Οι επιμορφωτές διαπιστώνουν ασάφειες, γενικότητες και αναντιστοιχίες ανάμεσα στον κεντρικό καθορισμό των στόχων και στην πράξη με την οποία έρχονται αντιμέτωποι στα σχολεία που αναλαμβάνουν. Ενώ δηλαδή οι οδηγίες που τους δίνονταν τους ζητούσαν να μην ασχοληθούν καθόλου με ζητήματα χειρισμού υπολογιστών και βασικές δεξιότητες που οι εκπαιδευτικοί θεωρητικά θα μπορούσαν να καλύψουν, όταν συμμετείχαν στα προγράμματα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, στην πράξη όμως οι επιμορφωτές διαπιστώνουν πως είναι αδύνατο να αναφερθούν σε διδακτική μεθοδολογία μέσω υπολογιστών σε ένα ακροατήριο που αγνοεί ακόμη και τις βασικότερες δεξιότητες της χρήσης τους.
Οι οδηγίες που είχαμε από τους υπεύθυνους της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ήτανε να κάνουμε αποκλειστικά και μόνο μαθήματα πάνω στη διδακτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, δηλαδή να μην αναφερθούμε, να μην ασχοληθούμε καθόλου στις βασικές δεξιότητες. Από κει και πέρα αυτό ήταν πρακτικά αδύνατο. Επίσης, δεν υπήρχε ένας κεντρικός άξονας πέρα από το ότι "θα ασχοληθείτε μόνο με, μόνο με την, με τα διδακτικά σας αντικείμενα και τη διδακτική βασισμένη στις νέες τεχνολογίες", οπότε ο καθένας απ' ό,τι κατάλαβα κινήθηκε, χάραξε τη δική του προσωπική πορεία στο θέμα της επιμόρφωσης.
Προφανώς υπήρχαν οδηγίες, προφανώς υπήρχαν, είχε γίνει συζήτηση για το τι μπορούμε να κάνουμε στο ξεκίνημά μας, προφανώς υπήρχε ένα γενικό πλάνο, αλλά μέχρι εκεί. Προφανώς υπήρχαν ιδέες αρκετές κι ανάλογα με το διδάσκοντα αυτές οι ιδέες εξειδικεύονταν στο γνωστικό αντικείμενο, δηλαδή να κάνουμε αυτό συγκεκριμένα. Το πώς θα το κάνουμε βέβαια ήταν ένα άλλο ζήτημα, αλλά φτάνανε μέχρι αυτό το σημείο, αλλά ως επί το πλείστον το πλαίσιο ήταν πάρα πολύ γενικό. Ξεκινώντας ακόμη και από το θέμα το τεχνολογικό, δηλαδή στα πρώτα μαθήματα εμείς θα διδάξουμε επεξεργαστή κειμένου π.χ. τώρα τι θα κάνετε στον επεξεργαστή κειμένου δικό σας ζήτημα, το πώς θα το κάνετε σε γενικές γραμμές πάλι δικό σας ζήτημα, αλλά τουλάχιστον προσπαθήστε να το κάνετε έτσι ώστε να μην τους απωθήσεις, δηλαδή να μην το κάνεις με το στεγνό τεχνοκρατικό τρόπο του πληροφορικού.
Βρέθηκα σε μια σύγκρουση ρόλων: το Υπουργείο μου ζητούσε να κάνω λογισμικά φιλολογικά, οι επιμορφούμενοι μου ζητούσαν κάτι άλλο, γι' αυτό και αναγκάστηκα να ακολουθήσω το δικό μου πρόγραμμα.
Δεν υπήρχε πρόγραμμα σπουδών ο καθένας μπορούσε να κάνει ό,τι θέλει με το τμήμα του. Μόνο κάποιες γενικές προτάσεις υπήρχανε που δεν ήταν όμως δεσμευτικές.