Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

5.3. Περιγραφή επιμορφωτικών συναντήσεων

Ενδιαφέρον έχει να δούμε πώς οργανώνονταν οι επιμορφωτικές αυτές συναντήσεις. Από τις περιγραφές των επιμορφωτών προκύπτει το κάτωθι, σε γενικές γραμμές, σχήμα. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις ξεκινούσαν με μια μικρή εισαγωγή του διδάσκοντα-επιμορφωτή σχετικά με την ενότητα που είχε να διδάξει. Η εισαγωγή αυτή βασιζόταν είτε σε βιβλιογραφία που είχε προταθεί κατά τη διάρκεια της βασικής τους επιμόρφωσης είτε σε βιβλιογραφία που οι ίδιοι είχαν καταφέρει να συγκεντρώσουν και εστίαζε το ενδιαφέρον της στα πλεονεκτήματα που έχει η αξιοποίηση των ΤΠΕ στο υπό συζήτηση θέμα. Στη συνέχεια μοιραζόταν στους επιμορφούμενους εκπαιδευτικό λογισμικό, που θα μπορούσε να χρησιμεύσει στη διδασκαλία των μαθημάτων που θα ετοίμαζαν, και ο επιμορφωτής τους παρουσίαζε το περιεχόμενό του. Η πρακτική εξάσκηση στο προτεινόμενο λογισμικό αποτελούσε συνήθως μέρος της όλης διαδικασίας. Στο τέλος γινόταν μια συζήτηση μεταξύ επιμορφωτών και επιμορφούμενων, προκειμένου να διευκρινιστούν τυχόν απορίες και γίνονταν προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη διδακτική διαδικασία. Και η συγκεκριμένη επιμορφωτική πορεία, όπως αναδεικνύεται από τις περιγραφές των επιμορφωτών, συμπίπτει με αυτή που περιγράφουν οι επιμορφούμενοι.[5]


Ξεκίναγε σε πρώτη φάση με μια σύντομη δική μου εισήγηση για το αντικείμενο που θα παρουσιάζονταν, συνήθως τους παρουσίαζα τις δικές μου θέσεις και σκέψεις σε ένα powerpointνα πάρουν μια γεύση και παράλληλα παρουσιάζονταν με μια παρουσίαση του εργαλείου, αν είχαμε εργαλείο στη συγκεκριμένη ενότητα που θα μας εξυπηρετούσε ή κάποιο λογισμικό ή σελίδες από το διαδίκτυο σαν εφαρμογή αυτών των οποίων παρουσίαζα. Στη συνέχεια ακολουθούσε συζήτηση με τους συναδέλφους, δηλαδή πώς αυτό διδάσκονταν μέχρι εκείνη τη στιγμή, γιατί με την πρόταση που τους έκανα το πράγμα θα γινόταν πιο αποτελεσματικό. Δηλαδή, γιατί οι τεχνολογίες στη συγκεκριμένη ενότητα μπορούσαν να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά και τι άποψη είχαν αυτοί έτσι όπως το έβλεπαν, και στη συνέχεια τους έδινα πάντοτε μια εφαρμογή, μια μικρή εργασία για να δουλέψουν στο σπίτι και υποστηρικτικό υλικό, δηλαδή έπαιρναν και θεωρητικό υλικό παράλληλα.

Ναι, το υλικό ήταν καθαρά θεωρητικό, δηλαδή προέρχονταν από ευρύτερα, από τη βιβλιογραφία, δηλαδή επέλεγα θέματα διδακτικής στο μάθημα της ιστορίας, να θίξω καίρια ζητήματα και το υλικό κυρίως το αντλούσα από τη βιβλιογραφία που έχει να κάνει με τη διδακτική του μαθήματος.

Και τελικά ακολούθησα τη γνωστή πορεία να έχω ετοιμάσει 3-4 σελίδες φωτοτυπημένες με κάποιες οδηγίες και δύο σενάρια διδασκαλίας για το λογισμικό ή για τα sitesπου θα τους έδειχνα εκείνη την ημέρα, ώστε να το προσομοιώσουν σαν μαθητές, να δουν πάς θα μπορούσε να δουλέψει, τι προβλήματα θα αντιμετωπίζονταν κτλ. Σε λίγες, σε λιγότερες περιπτώσεις ζητούσα να φτιάξουν κάποιο, κάποια απλή δραστηριότητα με βάση αυτό το λογισμικό, δεν έφτιαξαν όμως όλοι. Έφτιαξαν αυτοί που τελικά έκαναν και τις διδασκαλίες.

5 Βλ. την αντίστοιχη έρευνα http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/education/cb...

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20