Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
7.1. Προετοιμασία των διδασκαλιών
Κατά την προετοιμασία των διδασκαλιών υπήρχε συνεργασία μεταξύ επιμορφωτών και επιμορφούμενων. Οι τελευταίοι ετοίμαζαν μία πρόταση την οποία στη συνέχεια έδειχναν στον επιμορφωτή, προκειμένου να τη δει και να κάνει τις παρατηρήσεις του.
Δεν υπήρχε κανένας περιορισμός σχετικά με τα γνωστικά αντικείμενα που ήταν διαθέσιμα στους φιλολόγους, μπορούσαν να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα αρχαία ελληνικά, τη νεοελληνική γλώσσα, τη ιστορία ή και τα κείμενα και να πραγματοποιήσουν τη διδασκαλία τους. Περιορισμός δεν υπήρχε ούτε και στην επιλογή της ενότητας στην οποία θα επιχειρούνταν η διδακτική προσέγγιση. Συνήθως όμως οι εκπαιδευτικοί επέλεγαν ενότητες των σχολικών εγχειριδίων που ήδη είχαν διδάξει ή που επρόκειτο να διδάξουν και πάνω σ' αυτές προσάρμοζαν το σχέδιο διδασκαλίας τους.
Και στα δύο, και στην ιστορία και τη γλώσσα, και στα δύο εξίσου, δηλαδή δεν δίνανε το δικό μου βάρος στην ιστορία, αυτοί πήγαιναν και στη γλώσσα, πράγμα που έδειχνε ότι θα τους άρεσε περισσότερο.
Τους άφηνα ελεύθερους να δουλέψουν σε όποια ενότητα θεωρούσανε εύκολα διαχειρίσιμη και από την άποψη του γνωστικού υλικού και από την άποψη των εργαλείων, τους άφηνα ελεύθερους.
Επέλεγαν πάντα από τις ενότητες του σχολείου, ναι περιορίζονταν προφανώς στην ύλη του σχολείου τους όσο τους εξυπηρετούσε σε συνάρτηση με το εργαλείο. Επέλεγαν δηλαδή ενότητα που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από το εργαλείο, το εργαλείο ήταν σημαντική παράμετρος αυτή.
Τους άφηνα να διαλέξουν μόνοι τους σε πρώτη φάση και την ενότητα και τα εργαλεία και στη συνέχεια αν χρειάζονταν βοήθεια επενέβαινα ή μου τη στέλνανε σε μια πρόχειρη μορφή για να τη δω και να επισημάνω ό,τι εγώ νόμιζα ότι θα βοηθούσε για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας.
Επέλεγαν οι επιμορφούμενοι ένα θέμα και το ετοίμαζαν μόνοι τους, δηλαδή μέσα από την επίδειξη και την εξοικείωση με τα λογισμικά που πήγαινα εγώ και παρουσίαζα, επέλεγαν οι επιμορφούμενοι το λογισμικό αυτό που είχε σχέση με αυτό που δίδασκαν φέτος και με την ενότητα που βρίσκονταν και επικεντρώνονταν σ' αυτό και από κει και μετά, αφού το έβρισκαν, το ετοίμαζαν…