Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

6.1. Ποσοτικά στοιχεία παρακολούθησης των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών

Στο σύνολό τους οι επιμορφωτές επισημαίνουν πως δεν παρουσιάστηκαν σημαντικές διαρροές κατά τα τρία χρόνια της εμπλοκής τους στην επιμόρφωση. Όσοι εκπαιδευτικοί ξεκίνησαν (οι ομάδες είχαν συνήθως εκπαιδευτικούς των 10-12 ατόμων), τόσοι σε γενικές γραμμές τελείωσαν με ελάχιστο ποσοστό αποχωρήσεων. Και στις περιπτώσεις αυτές αναφέρεται πως επρόκειτο για σοβαρούς προσωπικούς λόγους άσχετους με την όλη διαδικασία της επιμόρφωσης.

Παρ' όλ' αυτά υπήρξε και κάποιος επιμορφωτής[8] που υποστήριξε πως συνάδελφοί του επιμορφωτές έζησαν περιπτώσεις με προβλήματα στην παρακολούθηση και σημαντικές "απώλειες" στον αριθμό των εκπαιδευτικών που παρακολουθούσαν. Η αλήθεια πρέπει να είναι κάπου στη μέση και σχετίζεται οπωσδήποτε και με την ικανότητα του κάθε επιμορφωτή. Και αυτό το θέμα έχει ενδιαφέρον, αλλά δεν μπορεί να προσεγγιστεί εδώ, γιατί είναι άλλος ο προσανατολισμός της παρούσας έρευνας.


Ήταν 10 με 12 άτομα σε μένα, εγώ είχα τις μικρότερες διαρροές και στα τρία χρόνια. Είναι ζήτημα αν ένας ή δύο συνάδελφοι αποχώρησαν και θεωρώ ότι αποχώρησαν από λόγους ανεξάρτητους από το περιεχόμενο του σεμιναρίου. Αποχώρησαν καθαρά για προσωπικούς λόγους, δεν είχα διαρροές καθόλου.

Είχα γύρω στα 10 άτομα σε κάθε τμήμα που παρακολουθούσαν σταθερά καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Εγώ πιστεύω ότι δεν έχω, ότι ήταν πάρα πολύ καλή η παρακολούθηση και συγκρίνοντας και με άλλων επιμορφωτών τις εμπειρίες τους που μου λέγανε ότι περίπου το Δεκέμβριο είχαν ένα 70% που έλειπε και μόνο με τρεις-τέσσερις που πήγαιναν εκεί πέρα, εγώ δεν αντιμετώπισα τέτοια προβλήματα.

8 Βλ. το τρίτο απόσπασμα παρακάτω, σ. 34.

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20