Ανεμόσκαλα
Συμφραστικοί Πίνακες Λέξεων για Μείζονες Νεοέλληνες Ποιητές
Σκαρφαλώνοντας λέξεις όπως μιαν ανεμόσκαλα. Γιώργος Σεφέρης, «“Νότες” για ένα ποίημα» (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΩΝ, Β΄)
Για τη ζωή και το έργο του | Το ποιητικό του έργο |
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1863-1933)
© (Ατελών ποιημάτων)
Ρενάτα Λαβανίνι, Εκδ. Ίκαρος
Αρχείο Καβάφη (Ίδρυμα Ωνάση)
Ο Ιουλιανός και οι Αντιοχείς
Τὸ Χῖ, φασίν, οὐδὲν ἠδίκησε τὴν πόλιν οὐδὲ τὸ Κάππα. . . . . . Τυχόντες δ’ ἡμεῖς ἐξηγητῶν . . . . . ἐδιδάχθημεν ἀρχάς ὀνομάτων εἶναι τὰ γράμματα, δηλοῦν δ’ ἐθέλειν τὸ μὲν Χριστόν, τὸ δὲ Κωνστάντιον. Ιουλιανού, Μισοπώγων |
Ήτανε δυνατόν ποτέ ν’ απαρνηθούν την έμορφή τους διαβίωσι· την ποικιλία των καθημερινών τους διασκεδάσεων· το λαμπρό τους θέατρον όπου μια ένωσις εγένονταν της Τέχνης 5 με τες ερωτικές τής σάρκας τάσεις! Ανήθικοι μέχρι τινός — και πιθανόν μέχρι πολλού — ήσαν. Αλλ’ είχαν την ικανοποίησι που ο βίος τους ήταν ο Αντιοχείας, βίος της ο ενήδονος, ο απόλυτα καλαίσθητος. 10 Να τ’ αρνηθούν αυτά, για να προσέξουν κιόλας τί; Τες περί των ψευδών θεών αερολογίες του, τες ανιαρές περιαυτολογίες· την παιδαριώδη του θεατροφοβία· την άχαρι σεμνοτυφία του· τα γελοία του γένια. 15 Α βέβαια προτιμούσανε το Χι, α βέβαια προτιμούσανε το Κάπα· εκατό φορές. [1926*]
|