Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός 

Απόκτηση της γλώσσας [Α3] 

Δήμητρα Κατή (2001) 

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΟΚΤΩ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΟΠΩΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΗΜΑ 1

1.Χωρίς Δομή
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αγόρι
που το λέγαν Άρη κι είχε πολλά παιχνίδια.
Αυτός είχε πάρα πολλά παιχνίδια
2.Περιγραφική Διαδοχή
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια μεγάλη
γκρίζα αλεπού που ζούσε σε μια σπηλιά.
Ήταν κακιά και τρομακτική, στ' αλήθεια τρομακτική.
Είχε μεγάλα, τεράστια μάτια και μια φουντωτή
ουρά, που χτυπούσε τους ανθρώπους στο πρόσωπο,
κι έτρωγε τα μικρά κουνέλια.
3.Διαδοχή Δράσης
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια μεγάλη
γκρίζα αλεπού που ζούσε σε μια σπηλιά.
Το πρωί έβγαινε έξω από τη σπηλιά της.
Μετά πήγαινε να κολυμπήσει.
Μετά έπαιζε με τους φίλους της.
Μετά βρήκε μερικά νόστιμα βατόμουρα.
Μετά ξάπλωσε στον ήλιο.
Μετά μάζεψε μερικά πετραδάκια.
Μετά πήγε σπίτι.
Και ξάπλωσε στο κρεβάτι για να κοιμηθεί.
4.Διαδοχή Αντίδρασης: Ι
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν ένα κορίτσι
που το λέγαν Αλίκη και ζούσε στην παραλία.
Η Αλίκη ήταν στο νερό,
κολυμπώντας ανάσκελα,
όταν ήρθε ένας καρχαρίας,και χαπ-χαπ,
αυτό ήταν το τέλος της Αλίκης
 Διαδοχή Αντίδρασης: ΙΙ
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια αλεπού
που ζούσε σε μια σπηλιά κοντά στο δάσος.
Μια μέρα ξέσπασε μια μεγάλη καταιγίδα,
που πήρε μακριά το καθετί
που είχε η αλεπού,
ακόμα και το ωραίο νόστιμο ψάρι που αγαπούσε.
Η αλεπού ήταν πολύ λυπημένη
Επειδή έχασε την τροφή της.
Το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να κλαίει.
5.Επεισόδιο που βασίζεται σε στόχο:
χωρίς εμπόδιο και χωρίς κατάληξη.
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια μεγάλη
γκρίζα αλεπού που ζούσε σε μια σπηλιά κοντά στο δάσος.
Μια μέρα αποφάσισε πως ήταν πολύ πεινασμένη
και χρειαζόταν να πιάσει κάτι για να φάει.
Έτσι βγήκε έξω
και είδε ένα πολύ μικρό κουνελάκι,
το έπιασε,
και το έφαγε.
6.Επεισόδιο που βασίζεται σε στόχο:
χωρίς εμπόδιο, με κατάληξη.
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια μεγάλη γκρίζα αλεπού
που ζούσε σε μια σπηλιά κοντά στο δάσος.
Μια μέρα αποφάσισε πως ήταν πολύ πεινασμένη
και χρειαζόταν τροφή.
Πήγε λοιπόν στο αγαπημένο της ποτάμι,
έβαλε το χέρι της μέσα στο νερό,
κι έβγαλε ένα πολύ μεγάλο ψάρι.
Ήταν τόσο ευτυχισμένη,
που έτρεξε σπίτι να πει στη μητέρα της
πως το έπιασε μόνη της.
7.Επεισόδιο που βασίζεται σε στόχο:
εμπόδιο, χωρίς κατάληξη.
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια αλεπού
που ζούσε σε μια σπηλιά κοντά σ' ένα δάσος.
Ήθελε να φάει κάτι
και βγήκε έξω να ψάξει.
Έψαχνε κι έψαχνε,
αλλά τίποτα.
Ξαφνικά είδε ένα κουνέλι να χοροπηδάει.
Έτρεξε πολύ γρήγορα και προσπάθησε να το πιάσει,
αλλά το κουνέλι ξέφυγε
γιατί ήταν πιο έξυπνο από την αλεπού.
Έτσι η αλεπού δεν βρήκε τίποτα για το φαγητό της.
8.Επεισόδιο που βασίζεται σε στόχο:
με εμπόδιο και κατάληξη.
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μεγάλη γκρίζα αλεπού
Που ζούσε σε μια σπηλιά στο δάσος.
Μια μέρα η αλεπού αρρώστησε
και ήθελε κάποιον να την επισκεφτεί.
Κοίταξε έξω,
αλλά κανένας δεν ερχότανε.
Έτσι σηκώθηκε,
με πολύ μεγάλη δυσκολία,
και βγήκε έξω
κι έβαλε μια ταμπέλα που έλεγε:
"Έλα μέσα να με επισκεφτείς".
Και τότε όλοι πήγαιναν μέσα,
αλλά κανένας τους δεν έβγαινε έξω,
γιατί τους έφαγε όλους.
Ήταν μια πολύ έξυπνη αλεπού,
κι αυτοί ήταν πολύ κουτοί.
Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20