Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
7.0. Διδακτικές εφαρμογές
Η όλη επιμορφωτική διαδικασία δεν είχε θεωρητικό προσανατολισμό αλλά εφαρμοσμένο. Στόχος ήταν δηλαδή να αξιοποιηθεί και να ενσωματωθεί η θεωρία στην καθημερινή διδακτική πράξη. Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε αυτή ακριβώς τη διάσταση της επιμόρφωσης: την έκταση και το είδος των διδακτικών εφαρμογών, την προετοιμασία και υποστήριξή τους, τις δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών κλπ.
Από τις περιγραφές των επιμορφωτών προκύπτει ότι οι διδασκαλίες γίνονταν συνήθως προς το τέλος των σεμιναρίων, όταν πια οι εκπαιδευτικοί είχαν διδαχθεί όλα τα θεωρητικά μαθήματα. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι δεν ετοίμαζαν όλοι οι εκπαιδευτικοί προτάσεις διδασκαλίας, αλλά κυρίως όσοι ένιωθαν σίγουροι πως μπορούν να τα καταφέρουν μέσα στο εργαστήριο.
Αυτό γινόταν προς το τέλος του σεμιναρίου, δηλαδή στα τελευταία μαθήματα, κυρίως από τον Απρίλη και μετά, ούτως ώστε να προλάβουμε λίγο πριν το Πάσχα και μετά το Πάσχα, κυρίως μετά το Πάσχα που είναι τα πράγματα ακόμη πιο έτσι στριμωγμένα, να γίνει και παρουσίαση στην τάξη, να γίνει δηλαδή μια διδασκαλία στην τάξη.
Τις δύο τελευταίες χρονιές πραγματοποιήθηκαν από μένα, στα δικά μου τα τμήματα, τριάντα καθηγητές σύνολο.
Δεν ετοιμάσανε διδακτικά σενάρια όλοι αλλά το 99% τοις εκατό των εκπαιδευτικών που επιμόρφωσα. Άλλα ήτανε καλύτερα άλλα όχι και τόσο. Σημασία όμως έχει ότι το πάλεψαν. Κάποιοι μάλιστα που είχαν πολύ άγχος και δεν ήθελαν με τίποτα στην αρχή να το κάνουν ενθουσιάστηκαν και στη συνέχεια ξανάκαναν.
Οι περισσότεροι που ετοίμασαν διδασκαλίες ένιωθαν σίγουροι, ήταν άτομα που γνώριζαν να χειρίζονται καλά τους υπολογιστές και ήξεραν πως οτιδήποτε και να συμβεί στο εργαστήριο θα μπορούσαν να το αντιμετωπίσουν και να το επιλύσουν.