Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

8.1. Σύστημα ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονταν με τους επιμορφωτές τους προκειμένου να ετοιμάσουν τη διδακτική τους πρόταση. Επέλεγαν οι ίδιοι μια διδακτική ενότητα και άρχιζαν να σκέφτονται πώς θέλουν να κάνουν το μάθημά τους και με ποιο τρόπο ήθελαν να εντάξουν σ' αυτό τις νέες τεχνολογίες. Αφού έφτιαχναν ένα πρόχειρο πρώτο σχέδιο το έδειχναν στους επιμορφωτές προκειμένου αυτοί να το κοιτάξουν και να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις ή τις τυχόν ενστάσεις τους. Σε κάποιες περιπτώσεις και ανάλογα με την ενότητα που οι εκπαιδευτικοί είχαν να διδάξουν οι επιμορφωτές τους είχαν δώσει συγκεκριμένες δικτυακές διευθύνσεις στις οποίες μπορούσαν να απευθυνθούν προκειμένου να αναζητήσουν το υλικό που τους ήταν απαραίτητο.

Στο τέλος, μετά το πέρας των διδασκαλιών, κάποιοι από τους εκπαιδευτικούς, αφού είχαν ακούσει και τις παρατηρήσεις των επιμορφωτών που παρακολούθησαν τις διδασκαλίες τους, μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του τμήματός τους, έτσι ώστε να βοηθηθούν και οι υπόλοιποι στο σχεδιασμό των δικών τους προτάσεων.


Υπήρχε συνεργασία μαζί μου. Κυρίως ξεκινούσε έτσι σαν ιδέα και σαν μια γενική κατεύθυνση ξεκινούσανε μαζί μου, στη συνέχεια νομίζω ότι αξιοποιούσανε κατεξοχήν ή τροφοδοτούνταν κατεξοχήν από τα μαθήματα που είχανε πάρει, δηλαδή από το υλικό που είχανε πάρει ή τουλάχιστον προσπαθούσαν να το κάνουν αυτό και προέκυπτε μια διδακτική πρόταση.

Αρκετοί το είχαν θέσει το διδακτικό σενάριο υπόψη μου, το είχα διαβάσει, του είχα κάνει παρατηρήσεις, κάποιες ιδέες, τους είχα βοηθήσει στο να στήσουν φύλλα εργασία, πράγματα που καθηγητές δεν είχαν σκεφτεί καλά ή δεν είχαν χειριστεί καλά ή δεν ήταν σίγουροι για το αποτέλεσμα.

Μετά τις παρουσιάσεις έγιναν αναφορές από μένα και από τον συνάδελφο βέβαια των διδασκαλιών, σχολιάστηκαν δηλαδή η διδασκαλία, το πώς τη χειρίστηκαν οι μαθητές, τις εντυπώσεις δηλαδή που διαμορφώθηκαν από πλευράς των μαθητών και από πλευράς των συναδέλφων, των συναδέλφων, χωρίς όμως να παρουσιαστεί αναλυτικά το σενάριο στην ολομέλεια.

Ο κάθε ένας επιμορφούμενος που διάλεγε το θέμα του δούλευε μόνος του σ' αυτό και ζητούσε τη βοήθειά μου, ανατροφοδότηση έπαιρνε από μένα.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18