ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Κείμενο 1: Eble, C. 1996: Slang & Sociability. In-group Language among College Students. ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press, σελ. 49-50
- Κείμενο 2: Iordanidou, A. & I. Androutsopoulos. 1997. Teenage slang in Modern Greek. Στο Greek Linguistics '95. Proceedings of the 2nd International Conference on Greek Linguistics, επιμ. G. Drachman et al.
- Κείμενο 3: Georgakopoulou, A. 1999. Doing youth in and through conversational narratives. Στο Language and ideology. Selected Papers from the 6th International Pragmatics Conference, Verschueren, J. επιμ., Antwerp: IPrA.
- Κείμενο 4: Romaine, S. 1984. The Language of Children and Adolescents,Oxford, Blackwell.
- Κείμενο 5: Eble,C. 1996. Slang & Sociability. In-group Language among College Students.ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press.
- Κείμενο 6: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 45-47.
- Κείμενο 7: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 578-581
- Κείμενο 8: Kotsinas, U.-B. 1997. Young people's language. Norm, variation and language change. Στο Stockholm Studiesin Modern Philology, N.S. 11, 109-132. Stockholm: Almqvist & Wiksell.
- Κείμενο 9: Schlobinski, P., Kohl, G. & I. Ludewigt 1993. Jugendsprache. Fiktion und Wirklichkeit. Opladen: Westdeutscher Verlag.
- Κείμενο 10: Iordanidou, A. & J. K. Androutsopoulos 1998. Medieneinstellungen zur Jugendsprache: Printmedien in Griechenland. Στο Androutsopoulos, J. K. & A. Scholz επιμ., Jugendsprache - langue des jeunes - youth language. Frankfurt a.M: Peter Lan
- Κείμενο 11: Γ. Ανδρουτσόπουλος. Γλώσσα των νέων και διδακτικοί στόχοι.
- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός
H γλώσσα των νέων [Β9]
Γιάννης Ανδρουτσόπουλος (2001)
Κείμενο 5: Eble, C. 1996. Slang & Sociability. In-group Language among College Students.Τσάπελ Χιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press, σελ. 38 ©
Πριν από τον 20ό αιώνα, στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν υπήρχε νεανική κουλτούρα ξέχωρη από το σχολείο. Συνεπώς ό,τι δείγμα νεανικής αργκό έχει καταγραφεί, είναι σχεδόν αποκλειστικά μαθητική και κολεγιακή αργκό. Παρόλο λοιπόν που η μαθητική αργκό του 19ου αιώνα δεν μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτική για το σύνολο της νεανικής αργκό της περιόδου αυτής, μας παρέχει τα καλύτερα διαθέσιμα παραδείγματα για τις γλωσσικές πρακτικές των νέων του περασμένου αιώνα. […] Συλλογές μαθητικής αργκό του 19ου αιώνα δείχνουν πώς η γλωσσική δημιουργικότητα τίθεται στην υπηρεσία της καθημερινής αγορίστικης ζωής. Συλλογές από διάφορα σχολεία περιλαμβάνουν συνώνυμα για την παραμέληση των σχολικών υποχρεώσεων, για κοινωνικά αποτυχημένους μαθητές, για το ποτό και τα σπορ, για κορίτσια, αποχωρητήρια και έλλειψη χρημάτων. Πρόκειται για σημασιολογικές κατηγορίες που είναι ακόμη παραγωγικές στη γλώσσα των αμερικανών μαθητών. Από άλλες σκοπιές, όμως, οι αργκό του 1890 και του 1990 δεν είναι συγκρίσιμες. Οι λέξεις και εκφράσεις του 1890 δείχνουν μια εσωστρεφή ομάδα χωρίς ενδιαφέρον για μια ευρύτερη κοινωνική σκηνή ή νεανική κουλτούρα. Πριν το 1900 η μαθητική αργκό δεν αναφερόταν ούτε στη μουσική ούτε σε μόδες. Τέτοιες αναφορές στη λαϊκή κουλτούρα έρχονται μόνο κατά τον 20ο αιώνα".