ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Κείμενο 1: Eble, C. 1996: Slang & Sociability. In-group Language among College Students. ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press, σελ. 49-50
- Κείμενο 2: Iordanidou, A. & I. Androutsopoulos. 1997. Teenage slang in Modern Greek. Στο Greek Linguistics '95. Proceedings of the 2nd International Conference on Greek Linguistics, επιμ. G. Drachman et al.
- Κείμενο 3: Georgakopoulou, A. 1999. Doing youth in and through conversational narratives. Στο Language and ideology. Selected Papers from the 6th International Pragmatics Conference, Verschueren, J. επιμ., Antwerp: IPrA.
- Κείμενο 4: Romaine, S. 1984. The Language of Children and Adolescents,Oxford, Blackwell.
- Κείμενο 5: Eble,C. 1996. Slang & Sociability. In-group Language among College Students.ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press.
- Κείμενο 6: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 45-47.
- Κείμενο 7: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 578-581
- Κείμενο 8: Kotsinas, U.-B. 1997. Young people's language. Norm, variation and language change. Στο Stockholm Studiesin Modern Philology, N.S. 11, 109-132. Stockholm: Almqvist & Wiksell.
- Κείμενο 9: Schlobinski, P., Kohl, G. & I. Ludewigt 1993. Jugendsprache. Fiktion und Wirklichkeit. Opladen: Westdeutscher Verlag.
- Κείμενο 10: Iordanidou, A. & J. K. Androutsopoulos 1998. Medieneinstellungen zur Jugendsprache: Printmedien in Griechenland. Στο Androutsopoulos, J. K. & A. Scholz επιμ., Jugendsprache - langue des jeunes - youth language. Frankfurt a.M: Peter Lan
- Κείμενο 11: Γ. Ανδρουτσόπουλος. Γλώσσα των νέων και διδακτικοί στόχοι.
- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός
H γλώσσα των νέων [Β9]
Γιάννης Ανδρουτσόπουλος (2001)
Κείμενο 4: Romaine, S. 1984. The Language of Children and Adolescents,Oxford, Blackwell, σελ. 104-105 ©.
…Η προσωπική βιογραφία περιλαμβάνει τρόπους συμπεριφοράς που θωρούνται κατάλληλοι για κάθε στάδιο ζωής. Όλοι μας συνηθίζουμε να κρίνουμε, περισσότερο ή λιγότερο συνειδητά, τους ανθρώπους με βάση την εμφάνισή και τη συμπεριφορά τους. Η ομιλία είναι μόνο ένα από τα διάφορα στοιχεία της συμπεριφοράς που υπόκεινται σε ηλικιακή διαβάθμιση. Ορισμένοι πολιτισμοί διαθέτουν πολύπλοκες τελετουργίες μύησης που σημαδεύουν την είσοδο ενός ατόμου σε ένα νέο στάδιο ζωής ή τη μετάβαση από ένα στάδιο στο επόμενο. Στις περισσότερες βιομηχανικές κοινωνίες δεν υπάρχουν τέτοιες τελετουργίες. Ωστόσο, κάποιος που δεν ντύνεται όπως "αρμόζει" στην ηλικία του θεωρείται γελοίος, το ίδιο και ένας ενήλικος που προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τη νεανική γλώσσα της νέας γενιάς. Μιλώντας λοιπόν για γλωσσικούς τύπους ηλικιακής διαβάθμισης, εννοώ την χαρακτηριστική γλωσσική συμπεριφορά που είναι ταιριαστή σε και τυπική για διάφορα στάδια ζωής. Μία από τις πιο συνηθισμένες γλωσσικές διαφορές ανάμεσα σε ηλικιακές ομάδες είναι η "νεανική αργκό". Πρόκειται για μία πολύ επιφανειακή διαφορά, που ωστόσο επαρκεί για να διακρίνει ηλικιακές ομάδες. […] Η χρήση ενός ειδικού λεξιλογίου στα πλαίσια μίας κοινωνικής (ηλικιακής ή και επαγγελματικής) ομάδας πληροί μία βασική λειτουργία: δείχνει συμμετοχή στην ομάδα και διευκολύνει την επικοινωνία ανάμεσα σε ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα. […] Επιπλέον, πολυάριθμες κοινωνιογλωσσικές έρευνες έχουν καταδείξει συσχετισμούς ανάμεσα στην ηλικία και σε φωνολογικά ή γραμματικά στοιχεία. […] Σε γενικές γραμμές, φαίνεται ότι η χρήση κοινωνικά στιγματισμένων γλωσσικών στοιχείων φτάνει στο αποκορύφωμά της κατά την εφηβεία."