Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
3.5 Προτάσεις βελτίωσης
Οι προτάσεις των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση του προγράμματος αφορούν τόσο το οργανωτικό όσο και το θεωρητικό κομμάτι της επιμόρφωσης. Ως προς το οργανωτικό κομμάτι προτείνουν σαφέστερη στοχοθεσία του προγράμματος, που θα γίνεται ξεκάθαρη και από τους εκπαιδευτικούς που παίρνουν μέρος σ' αυτά τα προγράμματα, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολα πραγματοποιήσιμοι. Ως προς το θεωρητικό μέρος προτείνουν κυρίως την κάλυψη όλων των διδακτικών αντικειμένων που καλούνται να διδάξουν στα σχολεία τους οι φιλόλογοι, έτσι ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν πως μπορούν να αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες και στα άλλα γνωστικά αντικείμενα.
Μια γενικότερη πρόταση αφορά στην αύξηση της διάρκειας των προγραμμάτων αυτών, στο άνοιγμα τους σε μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικών που επιθυμούν συμμετοχή σε αυτά και την πιο συχνή επανάληψή τους.
Πάντως δεν λείπουν και τα έμμεσα παράπονα για τους διδάσκοντες σε αυτά τα επιμορφωτικά σεμινάρια και την κατάρτισή τους. Οι εκπαιδευτικοί ζητούν περισσότερο εξειδικευμένους επιμορφωτές με καλή γνώση της σχολικής πραγματικότητας.
Εγώ απλώς, όπως το είδα εκ των υστέρων, με την εξειδίκευση που πήρα στις τεχνολογίες θα ήθελα περισσότερο καταρτισμένους διδάσκοντες, περισσότερο εξειδικευμένους διδάσκοντες. Απλώς εγώ ζητάω τώρα, με την κατοπινή μου γνώση, που διαπιστώνω ότι, αν δεν την είχα στο μεταπτυχιακό επίπεδο, αν έμενα στο επίπεδο καθαρά της επιμόρφωσης δεν θα ήμουν τόσο επαρκής με τις τεχνολογίες.
Ως προς την οργάνωση νομίζω ότι πρέπει να υπάρχουν σαφείς και ξεκάθαροι στόχοι, τι θέλουμε να κάνουμε και πώς θέλουμε πώς μπορούμε να το κάνουμε. Έχω την εντύπωση ότι αυτό και μόνο αρκεί για να χαραχτεί μια πορεία η οποία μπορεί να φέρει κάποιο αποτέλεσμα, γιατί νομίζω ότι αυτό που κάναμε δεν ήτανε, δηλαδή ήτανε πολύ πρόχειρο. Ως προς το θεωρητικό μέρος νομίζω ότι ναι ίσως θα έπρεπε να καλύπτονται πιο πολύ τα διάφορα διδακτικά αντικείμενα τα ποία καλούνται οι φιλόλογοι να διδάξουν. Θα έπρεπε να ίσως να είναι λιγότερα τα πολύ γενικά και θεωρητικά μαθήματα διδακτικής, γιατί λίγο-πολύ έχουνε περάσει, έχουμε περάσει όλοι από αρκετές τέτοιου είδους επιμορφώσεις και θα έπρεπε επίσης απαραιτήτως να υπάρχει και ένα μέρος των μαθημάτων να αφορά το πώς διδάσκουμε, όταν απευθυνόμαστε σε ενήλικες, πώς οργανώνουμε το μάθημά μας, ποιες δυσκολίες συναντάμε, να κάνουμε δηλαδή και το παιδαγωγικό μέρος, με το παιδαγωγικό μέρος της, της επιμόρφωσης θα έπρεπε να ασχοληθούμε.
Ε, θα πρότεινα καταρχάς περισσότερες ώρες, γιατί τα θεωρητικά θα πρέπει να αναλυθούν καλύτερα, περισσότερο. Για την οργάνωση πιστεύω ότι είναι καλός τρόπος αυτός, δηλαδή ένα μήνα θεωρία, να πηγαίναμε μετά στο σχολείο, να δοκιμάζουν ό,τι, να εξασκούνται δηλαδή, αυτό το σπαστό είναι καλό. Πέρα από αυτό θα πρότεινα οι επιμορφωτές των επιμορφωτών να είναι πιο μάχιμοι, πιο καταρτισμένοι σ' αυτό τον τομέα, να είναι πιο έτοιμοι, να ξέρουν όλους τους προβληματισμούς, όλα τα χαρακτηριστικά το τι θα αντιμετωπίσουν οι επιμορφωτές στα σχολεία τους κι έχοντας παραγάγει οι ίδιοι υλικό ή έχοντας συμμετέχει οι ίδιοι επιμορφωτές σε διαδικασίες παραγωγής υλικού να φτιάξουν μια τέτοια ατμόσφαιρα, ένα τέτοιο περιβάλλον και στην ομάδα των επιμορφούμενών τους, δηλαδή να είναι ομάδες που θα παραγάγουν υλικό, ώστε όταν θα πάνε στα σχολεία να είναι, να έχουν ήδη αυτή τη δεξιότητα, το να εμπλέκουν άλλους στο να παράγουν υλικό κι αυτό να είναι ουσιαστικά το αντικείμενο. Μια ομάδα ανθρώπων η οποία σκέφτεται πώς θα μπορούσε να κάνει καλύτερο μάθημα και ποιο υλικό θα ήταν εκείνο που θα βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση.