ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
- Aronoff, M. 1992. Segmentalism in linguistics
- Egan-Robertson, A. & J. Willett. 2001. Οι μαθητές ως εθνογράφοι, εθνογραφική σκέψη και πράξη.
- Thomas, R. 1997. Γραπτός και προφορικός λόγος στην αρχαία Ελλάδα
- Barton, D. 1994. Literacy. An Introduction to the Ecology of Written Language
- Barton, D. 1994. Literacy. An Introduction to the Ecology of Written Language
- Baynham, M. Πρακτικές γραμματισμού
- Curry, T. & D. Bloome, 2001. Η εκμάθηση της γραφής μέσα από τη γραφή της εθνογραφίας
- Thomas, R. 1997. Γραπτός και προφορικός λόγος στην αρχαία Ελλάδα
- α. Perfetti,C. Ιntroduction στο Learning to Read, β. Liberman,I.Y. & Shankweiler,D. Phonology and beginning reading, γ. Stanovich,Κ.Ε. Changing models of reading and reading acquisition, δ. Treiman,R. The role of intrasyllabic units in learning to read
- Stanovich, Κ. Ε. 1991. Changing models of reading and reading acquisition
- α. Martlew,M. The development of writing: Communication and cognition, β. Echri,L.C. English orthography and phonological knowledge, γ. Echri,L.C. English orthography and phonological knowledge.
- α. Tunmer,W.E. Phonological awareness and literacy acquisition, β. Faber,Α. Phonemic segmentation as epiphenomenon, γ. Bugarski,R. Graphic relativity and linguistic constructs
- α. Derwing,B.L. Orthographic aspects of linguistic competence, β.Frost,R. Orthography and phonology: The psycological reality of orthographic depth
- α. Barton,D. Literacy.An Introduction to the Ecology of Written Language, β. Coulmas,F. The Writing Systems of the World
- Καραλή, Μ. 2001. Συστήματα γραφής.
- Daniels, P. 1996. Decipherment
- Chadwick, J. 2001. Γραμμική Β.
Θέματα ιστορίας της ελληνικής γλώσσας
Γλώσσα και Γραφή
Μαρία Καραλή (2007)
Barton, D. 1994.
Literacy. An Introduction to the Ecology of Written Languages.
Οξφόρδη & Cambridge, ΗΠΑ: Blackwell, σελ. 34-35. © Blackwell- Ο γραμματισμός είναι κοινωνική δραστηριότητα και μπορεί να περιγραφεί καλύτερα με όρους των πρακτικών οι οποίες χρησιμοποιούνται σε ανάλογα συμβάντα.
- Οι άνθρωποι κάνουν χρήση διαφορετικών γραμματισμών που συνδέονται με διαφορετικούς τομείς των δραστηριοτήτων τους. Η εξέταση διαφορετικών πολιτισμών ή ιστορικών περιόδων αποκαλύπτει περισσότερους γραμματισμούς.
- Οι πρακτικές γραμματισμού εντάσσονται στις ευρύτερες κοινωνικές σχέσεις των ανθρώπων. Αυτό καθιστά αναγκαία την περιγραφή του κοινωνικού πλαισίου των συμβάντων γραμματισμού, περιλαμβάνοντας τους τρόπους με τους οποίους οι κοινωνικοί θεσμοί υποστηρίζουν συγκεκριμένους γραμματισμούς.
- Ο γραμματισμός βασίζεται σε ένα σύστημα συμβόλων. Είναι συμβολικό σύστημα που χρησιμοποιείται για την επικοινωνία και ως τέτοιο υπάρχει σε σχέση με άλλα συστήματα ανταλλαγής πληροφοριών. Είναι ένας τρόπος να αναπαραστήσει κανείς τον κόσμο στους άλλους.
Ένα συμβάν γραμματισμού στηρίζεται και στη διανοητική μας ζωή. Διαμορφώνει και διαμορφώνεται από την επίγνωση, τις προθέσεις και τις πράξεις μας. Χρειαζόμαστε μια ψυχολογική οπτική του γραμματισμού:
- Ο γραμματισμός είναι ένα συμβολικό σύστημα που χρησιμοποιείται για να αναπαραστήσουμε τον κόσμο στον εαυτό μας. Ο γραμματισμός είναι μέρος της σκέψης μας. Είναι μέρος της τεχνολογίας της σκέψης.
- Έχουμε επίγνωση, στάσεις και αξίες σε σχέση με τον γραμματισμό, κι αυτές οι στάσεις και οι αξίες καθοδηγούν τις πράξεις μας.
Οποιοδήποτε συμβάν γραμματισμού έχει μια ιστορία και σε προσωπικό και σε πολιτισμικό επίπεδο:
- Ο γραμματισμός έχει μια ιστορία. Οι προσωπικές μας ιστορίες περιέχουν πολλά συμβάντα γραμματισμού από την πρώιμη παιδική ηλικία και πέρα, πάνω στα οποία οικοδομείται το παρόν. Καθώς αλλάζουμε, μαθαίνουμε διαρκώς για τον γραμματισμό και ως παιδιά και ως ενήλικες.
- Ένα συμβάν γραμματισμού έχει επίσης και μια κοινωνική ιστορία. Οι τρέχουσες πρακτικές δημιουργούνται με τη συνδρομή του παρελθόντος.
Τελευταία Ενημέρωση: 16 Ιούν 2010, 10:42
Βρίσκεστε εδώ: Θεωρία & Ιστορία :: Θέματα ιστορίας