Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
6.1. Προετοιμασία της διδασκαλίας
Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας, που κατά γενική ομολογία ήταν μια διαδικασία περισσότερο χρονοβόρα σε σχέση με μια συνήθη προετοιμασία, γινόταν από τον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό στο σπίτι του. Στην επιλογή της ενότητας και στη διδικασία της προετοιμασίας σημαντική ήταν και η συνεισφορά των επιμορφωτών. Επιλέγονταν συνήθως ενότητες με τις οποίες ο διδάσκων ένιωθε μεγαλύτερη εξοικείωση, ακόμη και σε ήδη διδαγμένη ενότητα, προκειμένου αυτή να είναι γνωστή στους μαθητές, η διαδικασία να κυλήσει ομαλότερα και τα παιδιά να την εμπεδώσουν καλύτερα.
Είχαν διδαχθεί τα παιδιά την ύλη, τον μυκηναϊκό πολιτισμό…
Ναι, ήταν εντός ύλης. Και τους ήταν και γνωστή η ύλη, δεν ήταν άγνωστη.
Τα γνωστικά αντικείμενα με τα οποία επέλεξαν να ασχοληθούν οι εκπαιδευτικοί ήταν είτε αυτά που τους ενδιέφεραν περισσότερο είτε αυτά με τα οποία είχαν ασχοληθεί περισσότερο κατά την επιμόρφωση και για τα οποία υπήρχαν και διαθέσιμα λογισμικά.
Επιλέχθηκαν πάντως να παρουσιαστούν διδακτικά σενάρια για περισσότερα αντικείμενα: την Ιστορία, τη Νεοελληνική Γλώσσα, τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, τα Αρχαία.
Είχα πραγματοποιήσει δύο διδασκαλίες, μία στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Β' Γυμνασίου για τους ομοιόπτωτους προσδιορισμούς και μία στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στη Β' Γυμνασίου ένα κείμενο του Δελμούζου, «Πώς έγινα δάσκαλος».
Η προετοιμασία ήτανε πολύ μεγάλη, ιδιαίτερα στο κείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, δυσανάλογα μεγάλη για τους στόχους του συγκεκριμένου μαθήματος ή της επιμόρφωσης, ενώ στα Αρχαία Ελληνικά σημαντικά μικρότερη. Το μάθημα πήγε πάρα πολύ καλά, τα παιδιά ενδιαφέρονταν, εξάλλου το μάθημα έγινε στο σχολείο που δίδασκα, στις δικές μου τάξεις, στους δικούς μου μαθητές, και σίγουρα τους κέντρισε το ενδιαφέρον, γιατί ήταν κάτι διαφορετικό απ' τα συνηθισμένα.