Simulation
*Προσομοίωση. Τσοπάνογλου 20102:92-93.
Προσποίηση. Τσοπάνογλου 20102:92-93.
Η προσομοίωση είναι μια μορφή διδακτικής δραστηριότητας και δοκιμασίας στα γλωσσικά μαθήματα κατά την οποία ο μαθητής/εξεταζόμενος καλείται να πει ή να γράψει κάτι υποθέτοντας ότι βρίσκεται σε διαφορετικό τόπο και, γενικά, σε διαφορετική περίσταση επικοινωνίας από αυτήν της σχολικής τάξης. Ο λόγος (προφορικός ή γραπτός) που παράγει δεν είναι απόλυτα προβλέψιμος. Συνεπώς, ως δοκιμασία ανήκει στις ανοιχτές ερωτήσεις και ειδικότερα στην ευρύτερη κατηγορία των καθηκόντων.
Η προσομοίωση συχνά συγχέεται με ένα συγγενικό της τύπο, το παιχνίδι ρόλου. Η διαφορά τους έγκειται στο γεγονός ότι στο παιχνίδι ρόλου δίνεται στον εξεταζόμενο και διαφορετικός ρόλος και διαφορετική περίσταση από την πραγματικότητα, ενώ στην προσομοίωση η περίσταση επικοινωνίας δίνεται (και είναι διαφορετική από αυτή της τάξης ή του εξεταστικού κέντρου), ενώ ο ρόλος όχι, δηλαδή ο μαθητής/εξεταζόμενος διατηρεί τις ιδιότητες και τους ρόλους που έχει στην πραγματική ζωή. Για παράδειγμα, αν κατά την προφορική εξέταση επιπέδου Β2, σε ένα σύστημα πιστοποίησης της χρήσης της ιταλικής γλώσσας, ζητηθεί από τον εξεταζόμενο να πει πώς θα ζητούσε πληροφορίες (ώρα αναχώρησης, τιμή εισιτηρίου, ώρα άφιξης, κτλ.) για το επόμενο τρένο με προορισμό τη Βενετία, όντας στο σιδηροδρομικό σταθμό του Μιλάνου, τότε έχουμε την περίπτωση της προσομοίωσης.
Στις δοκιμασίες ευρείας κλίμακας είναι προτιμότερη η προσομοίωση από το παιχνίδι ρόλου, επειδή απαιτεί λιγότερη ψυχική προσπάθεια και λιγότερες υποκριτικές ικανότητες.
Βιβλιογραφία
Τσοπάνογλου Α. (20102). Μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας και εφαρμογές της στην αξιολόγηση της γλωσσικής κατάρτιση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Ζήτη.