Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

2.2.5. Χρήση υλικού αντλημένου από άλλες πηγές

Η πλειονότητα των φιλολόγων επιλέγει άλλες πηγές για να αντλήσει το υλικό που χρειάζεται για τα μαθήματά του, είτε αυτό είναι ηλεκτρονικό είτε έντυπο. Αρκετοί χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές σελίδες που είχαν γνωρίσει κατά την επιμόρφωση, καθώς πείστηκαν για τη χρησιμότητα, την καταλληλότητα και την εγκυρότητά τους. Τις περισσότερες, όμως, φορές αρκούνται σε άρθρα που εντοπίζουν στον ημερήσιο και στον περιοδικό τύπο με θέματα σχετικά με την ενότητα που προτίθενται να διδάξουν και συμπληρωματικά των κειμένων που ήδη υπάρχουν στο σχολικό εγχειρίδιο.


… και από περιοδικά και από εφημερίδες, από λογοτεχνικά βιβλία, από τις εμπειρίες μου, πιο πολύ τέτοια.

… επιπλέον υλικό με τη μορφή παραδειγμάτων σίγουρα.

… από οτιδήποτε πέσει στην αντίληψή μου σε περιοδικά, βιβλία, άρθρα που θα διαβάσω.

To υλικό που είχα και έχω εγώ είναι πάρα πολύ υλικό από εφημερίδες, πάρα πολλές, φωτοτυπίες. Ήταν ασκήσεις, ήταν κείμενα, ήτανε διάφορα πράγματα, που εγώ είτε από βοηθήματα, άλλα του εμπορίου κλπ., έβρισκα ότι μπορούν να βοηθήσουν. Δηλαδή, κάπως εναλλακτικά έτσι, για να μην πλήττουν. Και για να σ' ακολουθούν πιο εύκολα.

Υπάρχει υλικό […] μεσ' στο βιβλίο κι εσύ δίνεις κάτι διαφορετικό, γιατί, παράδειγμα, μια πηγή που έχει ένα βιβλίο ή ένα κείμενο στα Νέα Ελληνικά, στην Έκφραση - Έκθεση μπορεί να μην, να μην ταιριάζει τόσο στο επίπεδο του μαθητή. Δηλαδή να 'ναι, να τους το δώσεις και να κάνει την ίδια δουλειά με το άλλο, ας πούμε. Συνήθως είναι δύσκολο, ναι. Οπότε εσύ μπορείς να βρεις ένα ευκολότερο κειμενάκι και όχι τέτοιες [ασκήσεις] που είχε το βιβλίο, κάπως διαφορετικές, γιατί υπήρχαν οι ασκήσεις του βιβλίου, […] υπήρχε ένας μπούσουλας.

Είναι ενδιαφέρον να επισημανθεί ότι, παρόλο που η πλειοψηφία των διδασκόντων διαθέτει το προσωπικό της αρχείο με αποκόμματα από εφημερίδες, έντυπα αλλά και υλικό από το διαδίκτυο, το υλικό αυτό προσαρμόζεται απολύτως στη λογική των εγχειριδίων, όπως φαίνεται από τα δύο τελευταία αποσπάσματα.

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20