Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

2.2.2. Διδασκαλία της γλώσσας μέσα από άλλα μαθήματα

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα δεν απορρίπτουν τη δυνατότητα διδασκαλίας της γλώσσας και μέσα από άλλα μαθήματα. Άλλωστε, τις περισσότερες φορές το επιδιώκουν και οι ίδιοι, όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα εκτός από το γλωσσικό μάθημα και άλλα φιλολογικά μαθήματα, όπως Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και κυρίως Ιστορία.

Εκφράζουν, ωστόσο, τις επιφυλάξεις τους για το αν και κατά πόσο αυτό μπορεί να γίνει με επιτυχία στο πλαίσιο των υπόλοιπων μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος, καθώς δεν γνωρίζουν σε ποιο βαθμό συνάδελφοι των άλλων ειδικοτήτων είναι διατεθειμένοι και, κυρίως, ικανοί να το κάνουν.


Δεν έχω δοκιμάσει να συνδέσω την Ιστορία με την ελληνική γλώσσα, αλλά στα Κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σίγουρα ναι, γιατί παρέχουν υλικό.

Ναι, το προσπαθώ και στην Ιστορία και στα Κείμενα βέβαια.

Μακάρι να το κάνανε και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, δεν είμαι όμως σίγουρη πόσο καλά ελληνικά ξέρουν οι ίδιοι. Πολλές φορές διορθώνω εγώ τα ορθογραφικά τους λάθη.

Παρότι, λοιπόν, σε θεωρητικό επίπεδο δεν απορρίπτεται η προοπτική αυτή και παρότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί φαίνεται να ακολουθούν πρακτική διασύνδεσης των άλλων διδακτικών αντικειμένων με τη γλώσσα, είναι ερώτημα τι ακριβώς συμβαίνει και τι εννοούν με τη διασύνδεση αυτή. Το τελευταίο απόσπασμα, για παράδειγμα, μας δείχνει ότι η λογική αυτή ενδέχεται να είναι πολύ στενή και επιφανειακή.

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20