Histogram

Ιστόγραμμα. Δημητρόπουλος 20012:307. Κασσωτάκης 2010:236. Τσοπάνογλου 20102:159-160.

Είδος γραφήματος που χρησιμοποιείται για την απεικόνιση των συχνοτήτων απλών ή ομαδοποιημένων ποσοτικών μεταβλητών. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση του ιστογράμματος είναι οι μεταβλητές να είναι συνεχείς, να μετριούνται δηλαδή σε τακτική ή διαστημική ή αναλογική κλίμακα. Στην περίπτωση που η κλίμακα μέτρησης των μεταβλητών είναι ονοματική, πρέπει να χρησιμοποιείται άλλο είδος γραφήματος, όπως το «ραβδόγραμμα», που είναι πολύ όμοιο με το ιστόγραμμα, μόνο που μεταξύ των στηλών υπάρχει κενό, που συμβολίζει την ασυνέχεια των τιμών της μεταβλητής.

Στο παραπάνω ιστόγραμμα απεικονίζεται ο αριθμός των μαθητών που πήρε την κάθε «κλάση» βαθμών, δηλαδή την κάθε ομάδα βαθμών. Για παράδειγμα, η πρώτη στήλη μάς πληροφορεί ότι ένας μαθητής πήρε βαθμό από 20-30. Η δεύτερη ότι 2 μαθητές πήραν από 30-40, ενώ η τελευταία απεικονίζει την πληροφορία ότι 5 μαθητές πήραν από 90-100.

Το ιστόγραμμα και το «πολύγωνο συχνοτήτων» αποτελούν ίσως τις συχνότερα χρησιμοποιούμενες γραφικές παραστάσεις στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και στις επιστημονικές έρευνες γενικότερα.

Βιβλιογραφία

  • Δημητρόπουλος Ε. (20012). Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Η Αξιολόγηση του Μαθητή. Θεωρία-Πράξη-Προβλήματα. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
  • Κασσωτάκης Μ. (2010). Η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
  • Τσοπάνογλου Α. (20102). Μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας και εφαρμογές της στην αξιολόγηση της γλωσσικής κατάρτιση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Ζήτη.


  • Mehrens W., Lehmann I. (1991). Measurement and evaluation in education and psychology. Belmont: Wadswort.
  • Thorndike R. L., Thorndike-Crist T. (2010). Measurement and Evaluation in Education and Psychology. Boston: Pearson.