Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

9.2.1.1. Ως προς την πρώτη κατηγορία αιτίων

Ορισμένοι ισχυρίζονται πως θα ήθελαν να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες στο μάθημά τους, ωστόσο η ανεπάρκεια που αισθάνονται σχετικά με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν αποκομίσει από τις επιμορφώσεις τούς αποτρέπουν από το εγχείρημα αυτό. Παρατηρείται, λοιπόν, συχνά το φαινόμενο να προτιμούν οι εκπαιδευτικοί να ακολουθούν την πεπατημένη, τη γνώριμη δηλαδή και συνήθη διδακτική πρακτική που τους κάνει να αισθάνονται ασφαλείς και επαρκείς στο έργο τους.


Μεγάλη ευθύνη, βέβαια, ανήκει και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Πολύ μεγάλη ευθύνη. Η πλειοψηφία δεν κάνει τίποτα για να αυξήσει τις γνώσεις, να αλλάξει τον τρόπο διδασκαλίας, και μια και μιλάμε για νέες τεχνολογίες, να τις αξιοποιήσει. Αισθάνονται καλύτερα ακολουθώντας την πεπατημένη και αρνούνται να αλλάξουν τρόπο διδασκαλίας και τακτική. Άλλοι πάλι δεν έχουν τις αναγκαίες γνώσεις. Γιατί, για να αλλάξεις το μάθημά σου και να βάλεις τις τεχνολογίες, πρέπει να το μάθεις κάπου.

Δεν ξέρω αν τα θυμάμαι τώρα πια. Τον πρώτο καιρό μετά την επιμόρφωση είχα μεγάλο ενθουσιασμό και το προσπάθησα, αλλά τώρα πια δεν ξέρω αν οι γνώσεις που έχω επαρκούν για να φτιάξω πάλι ένα τέτοιο μάθημα.

Δεν νομίζω ότι μόνη μου μπορώ να μπω σε αυτή τη διαδικασία. Με τη βοήθεια του επιμορφωτή, μου έδινε και κουράγιο η παρουσία του εκεί, ήξερα ότι, αν κάτι πάει στραβά, θα με βοηθήσει.

Σε αυτό συντελεί και το γεγονός πως κάποιοι εκπαιδευτικοί, που κατά την πρακτική άσκηση της επιμόρφωσης σχεδίασαν και πραγματοποίησαν διδασκαλίες με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, διαπιστώνουν από την εμπειρία τους πως για κάποιον, που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με την προετοιμασία μιας τέτοιου τύπου διδασκαλίας, ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρονοβόρο και κοπιαστικό σε σχέση πάντα με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας.


Λοιπόν, έτσι γενικά σχόλια, στην αρχή μου φάνηκε δύσκολο να σχεδιάσω μόνη μου μια διδασκαλία, παρ' όλα αυτά, και με την παρότρυνση του δασκάλου, τα κατάφερα. Τα κατάφερα, διέθεσα βέβαια πολύ χρόνο, γιατί έπρεπε να ψάξω, παρόλο που μας έδωσε υλικό, μας έδωσε διευθύνσεις, πάρα πολλά πράγματα, και τελικά έψαξα και…

Θα ήταν πιο εύκολο, όχι σε καθημερινή βάση, να γίνονται τα μαθήματα στους υπολογιστές, γιατί θέλουνε χρόνο, πιστεύω ότι θέλουνε πολύ χρόνο, όχι μόνο χρόνο προετοιμασίας αλλά κατά την ώρα του μαθήματος θα πάρει λιγότερα πράγματα το παιδί, αλλά ίσως τα αφομοιώσει καλύτερα με την καινούρια μέθοδο. Αλλά δεν μπορεί σε καθημερινή βάση να γίνεται Κάθε δεκαπέντε μέρες θα ήταν καλό τα παιδιά να μπαίνουν στους υπολογιστές.

Ναι, ναι, ναι. Εξοικείωση υπάρχει, νομίζω όμως ότι χρειάζεται χρόνος, δεν ξέρω γιατί μου φαίνεται ότι παίρνει χρόνο, ίσως επειδή ακόμη δεν έχουμε εμπειρία, μεγάλη εμπειρία, χρειάζεται χρόνος.

Επιπρόσθετα, κάποιοι άλλοι θεωρούν πως μια τέτοια διδασκαλία, με την παράλληλη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, απαιτεί επαρκή προετοιμασία από μέρους τους στο σπίτι, καθώς το συγκεκριμένο εγχείρημα απαιτεί τον έλεγχο πολλών παραμέτρων, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα και για τους/τις ίδιους/ες και για τους μαθητές / τις μαθητριές τους. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, μπορεί να καθυστερήσει η διδασκαλία κάποιων ενοτήτων και να περιοριστεί το εύρος της ύλης που πρόκειται ή πρέπει να διδαχθεί.


Ήτανε πιο εύκολο, γιατί στα μαθήματα που έκανα ήταν πιο λίγη η ύλη, ενώ για τον μυκηναϊκό πολιτισμό ήταν πάρα πολλά αυτά που είχαμε να πούμε, θα προσπαθούσα πιο λίγα πράγματα να πω, οπότε βγαίνανε πιο εύκολα.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18