Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
9.2.1. Η εντός σχολικού περιβάλλοντος χρήση υπολογιστή από εκπαιδευτικούς
Όπως είδαμε στην αρχή, στόχος της όλης επιμορφωτικής διαδικασίας ήταν να εκπαιδευτούν εκπαιδευτικοί, προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις ΤΠΕ στην καθημερινή διδακτική πρακτική τους. Η επιτυχία ενός εγχειρήματος κρίνεται, πέραν των άλλων, και από την επιτυχία που έχει όχι μόνο στο παρόν αλλά και σε βάθος χρόνου. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων φαίνεται ότι οι μακροχρόνιες επιπτώσεις από τη συγκεκριμένη επιμόρφωση είναι σχεδόν απογοητευτικές. Ο μεγαλύτερος αριθμός των εκπαιδευτικών για διάφορους λόγους, όπως θα δούμε στη συνέχεια, δεν αξιοποιεί διδακτικά τις ΤΠΕ. Από τις δεκαπέντε περιπτώσεις τρεις μόνο αξιοποίησαν κάποια άλλη φορά στη συνέχεια το εργαστήριο, προκειμένου να διδάξουν και ένας το αξιοποιεί ως εργαστήριο προβολών διαφανειών.
Από την εξέταση του ερευνητικού υλικού προκύπτει πως οι λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δεν προχωρούν στη συστηματική ή έστω στην ευκαιριακή χρήση των νέων τεχνολογιών εντάσσονται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη σχετίζεται με παράγοντες που έχουν τη βάση τους στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, στον τρόπο με τον οποίο αυτοί βιώνουν τον ρόλο τους, στις προσωπικές τους επιλογές, πεποιθήσεις και αδυναμίες. Η δεύτερη κατηγορία σχετίζεται με παράγοντες που αφορούν το ευρύτερο πλαίσιο της δομής του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος ή ακόμη και του περιβάλλοντος της σχολικής μονάδας στην οποία εργάζονται.