ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
- Σταυρίδη-Πατρικίου, P. 1999. Γλώσσα, εκπαίδευση και πολιτική. σελ. 124-125.
- Σταυρίδη-Πατρικίου, Ρ. 1999. Γλώσσα, εκπαίδευση και πολιτική. σελ. 15
- Φραγκουδάκη, Α. 2001. Η γλώσσα και το έθνος 1880-1980: Εκατό χρόνια αγώνες για την αυθεντική ελληνική γλώσσα. σελ. 76-77.
- Φραγκουδάκη, Α. 2001. Η γλώσσα και το έθνος 1880-1980: Εκατό χρόνια αγώνες για την αυθεντική ελληνική γλώσσα. σελ. 77-78.
- Φραγκουδάκη, Α. 2001. Η γλώσσα και το έθνος 1880-1980: Εκατό χρόνια αγώνες για την αυθεντική ελληνική γλώσσα. σελ. 91-92.
- A.-Φ. Xριστίδης, 1999. Γλωσσικές μυθολογίες: η περίπτωση της ελληνικής. Στο Γλώσσα, πολιτική, πολιτισμός, 79-97.
Θέματα ιστορίας της ελληνικής γλώσσας
Το γλωσσικό ζήτημα
Πέτρος Διατσέντος (2007)
Σταυρίδη-Πατρικίου, P. 1999. Γλώσσα, εκπαίδευση και πολιτική.
Αθήνα: Ολκός, σελ. 15.© Ολκός[…] Το κίνημα αυτό, ο δημοτικισμός, υπήρξε ένας χώρος μέσα στον οποίο καλλιεργήθηκαν νέα πεδία σκέψης και δράσης, αναπτύχθηκαν συλλογικότητες οι οποίες αυτονομήθηκαν ιδεολογικά και πολιτικά και σημειώθηκαν ατομικές και ομαδικές ενεργοποιήσεις που είχαν στόχο την παρέμβαση σε θέματα που ξεπερνούσαν κατά πολύ τη γλωσσική αφετηρία του κινήματος.
Υπήρξε, επίσης, ο χώρος μέσα στον οποίο αναπτύχθηκαν όλες οι νεοτερικές και μεταρρυθμιστικές απόψεις για την κοινωνία και την εκπαίδευση και μέσω του οποίου εισήχθησαν ρεύματα ιδεών που ακμάζανε την ίδια εποχή στην αλλοδαπή. Υπήρξε ο χώρος που αντικατόπτρισε την ιδεολογική πολυμορφία η οποία εκδηλώθηκε σε πάμπολλους τομείς της ζωής, μια και η γλώσσα, ως όχημα συμβόλων, προσφερόταν εύκολα για μια τέτοια χρήση. Από αυτή την άποψη, ο δημοτικισμός υπήρξε ο χώρος μέσα στον οποίο φάνηκε ανάγλυφη η πρόσκρουση της νεοτερικότητας στις αδράνειες της ελληνικής κοινωνίας και στη λογική της στασιμότητας που τη διείπε. Υπήρξε, επίσης, κατά τη γνώμη μου, ο πρωταρχικός χώρος που εξέθρεψε διανοούμενους.