Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

5.4.2. Οι στόχοι των επιμορφωτών σε σχέση με τις προσδοκίες των επιμορφούμενων

Ένα σημείο που αξίζει ιδιαίτερης προσοχής[6] είναι το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονταν πρωτίστως για την εξοικείωση με τα βασικά των ΤΠΕ και όχι για αλλαγή στη διδακτική τους διαδικασία. Πρόκειται για πολύ σημαντική διαπίστωση και σχετίζεται, εν πολλοίς, με το γενικότερο εκπαιδευτικό πλαίσιο που δεν ωθεί σε αναζητήσεις ανάλογης λογικής σαν και αυτή που προωθούσε η επιμόρφωση. Χαρακτηριστικά είναι τα αποσπάσματα από τις συνεντεύξεις που περιγράφουν τη δυσαρέσκεια που αντιμετώπισαν οι επιμορφωτές, όταν αναφέρθηκαν σε παιδαγωγικές αρχές.


Ε, την πρώτη χρονιά λοιπόν πραγματικά υπήρχε ένας αγώνας να πείσουμε τους ανθρώπους ότι δεν θα είναι ένα σεμινάριο πληροφορικής. Γιατί αυτό ζητούσαν κυρίως, ένα σεμινάριο πληροφορικής, η συντριπτική τους πλειοψηφία. Μάλιστα σε ένα σχολείο στη δεύτερη συνάντηση όπου προετοίμαζα το έδαφος ότι άλλο Word δεν θα έχει, θα είναι αυτό, πρώτη και δεύτερη συνάντηση και μετά θα έχει λογισμικά, κάποιος συνάδελφος μου είπε ότι, αν δεν μου κάνεις Word και Excel, θα την κοπανήσω. Και βέβαια εγώ σαν νέος επιμορφωτής τότε με…, μπορώ να πω ότι με επηρέασε, γιατί υποπτεύθηκα, φοβήθηκα μάλλον τι θα γίνει να φύγουν όλοι; Βρέθηκα σε μια σύγκρουση ρόλων. Το Υπουργείο ήθελε να κάνω λογισμικά φιλολογικά, οι επιμορφούμενοι ήθελαν κάτι άλλο, εν πάση περιπτώσει κατά καλή μου τύχη δεν με επηρέασε πολύ και ακολούθησα το πρόγραμμα μου. Και ευτυχώς γιατί δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα, ένα ή δύο άτομα φύγανε, αλλά αντικατασταθήκανε αμέσως από άλλα, δεν υπήρξε πρόβλημα.

Θέλω να πω ότι και στα τρία επίπεδα υπήρχε η επιθυμία να μάθουν καλύτερα το μηχάνημα, ακόμα και στο επίπεδο αυτών που γνωρίζαν καλά τον υπολογιστή θέλαν να μάθουν καλύτερα. Τον υπολογιστή! Όχι τόσο πολύ την ένταξη στην τάξη. Δηλαδή να γίνουν εξπέρ, να μάθουν να φτιάχνουν ιστοσελίδες, να μάθουν να φτιάχνουν κι εγώ δεν ξέρω τι, αλλά στο επίπεδο το τεχνικό.

Υπήρχε μία κατεύθυνση θα μπορούσαμε να πούμε απ' την αρχή, κεντρική, να μην ασχοληθούμε καθόλου οι επιμορφωτές με την εκμάθηση απλών λειτουργιών του υπολογιστή αλλά να πάμε κατευθείαν στην αξιοποίηση. Αυτό εγώ δεν μπόρεσα να το κάνω. Δεν ξέρω αν θα το έκανα καλά αλλά ιδίως σε ανθρώπους οι οποίοι, υπήρχαν άνθρωποι οι οποίοι δεν είχαν ανοίξει ποτέ υπολογιστή. Δεν μπόρεσα να το κάνω. Δοκίμασα να το κάνω, συνάντησα τεράστια αντίδραση.

Αλλά γενικά ήταν ένα τμήμα που δεν λειτούργησε καλά, της Πέμπτης, γιατί υπήρξε μια κινητικότητα. Είχα ας πούμε δυο άντρες που ήταν διευθυντής και υποδιευθυντής ενός σχολείου που στην αρχή ήταν ενθουσιασμένοι, γιατί μαθαίνανε να κάνουν, λέγαν θα κάνουμε τα έγγραφα και τα λοιπά, μόλις έβαλα κανά δυο παιδαγωγικά ….. "τι είν' αυτά ρε, εμείς δε λέει, δεν θέλουμε μ' αυτά να 'χουμε". "Α, λέω, παιδιά, είστε σε λάθος χώρο."

6 Βλ. και τελευταίο απόσπασμα προηγούμενης ενότητας, σ. 29.

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20