Μελέτες 

Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας του Κ.Ε.Γ. και Πιστοποιητικά Ελληνομάθειας Άλλων Φορέων (2006) 

 

1.2.4 Εξεταστικά ερωτήματα

Οι εισαγωγικές οδηγίες είναι πολύ σύντομες και δε δίνουν καμιά πληροφορία για το περιεχόμενο του κειμένου στο οποίο βασίζονται τα ερωτήματα. Είναι του τύπου: Βάλε τις λέξεις στη σωστή σειρά, Διάλεξε τη σωστή φράση/τη σωστή λέξη, Συμπλήρωσε την πρόταση/τις προτάσεις με τη σωστή λέξη/τις σωστές λέξεις, Σημείωσε τη σωστή απάντηση/πρόταση/τις σωστές απαντήσεις/προτάσεις, Διάβασε το κείμενο και απάντησε στις ερωτήσεις, Διάβασε το κείμενο και διάλεξε τις σωστές προτάσεις, Σωστό/Λάθος, Γράψε μια περίληψη, Γράψε με δικά σου λόγιαή Εξήγησε με δικά σου λόγια, Γράψε ένα σημείωμα/γράμμα/άρθρο/μια λίστα/κάρτα, Να συμπεριλάβεις τα παρακάτω στην απάντησή σου/στο γράμμα/άρθρο κτλ. (ΑΠ GCSE, 2001: 33). Οι τύποι των ερωτημάτων διαφέρουν αρκετά από αυτούς που εμφανίζονται στα εξεταστικά θέματα της ΠΕΕ του ΥπΕΠΕΘ-ΚΕΓ.

Οι μαθητές που προσέρχονται στις εξετάσεις πρέπει να γνωρίζουν και τις τεχνικές της εξέτασης. Για παράδειγμα, υπάρχουν τύποι ερωτημάτων που απαιτούν από τους υποψηφίους ταχύτητα στην ανάκληση πληροφοριών από τη μνήμη, απομνημόνευση συμβόλων, ταχύτητα στη γραφή καθώς και άλλα στοιχεία που σχετίζονται με τη νοημοσύνη. Ακόμα, απαιτείται η διατύπωση προσωπικής κρίσης και η έκφραση συναισθημάτων, στόχοι οι οποίοι προϋποθέτουν ένα βαθμό γνωστικής ανάπτυξης, ο οποίος συχνά δεν έχει κατακτηθεί από τα παιδιά της ηλικίας αυτής. (Λουκά-Crann, 2001: 54)

Τα ερωτήματα δεν παρατίθενται ακολουθώντας το βαθμό δυσκολίας (από τα εύκολα στα δύσκολα), με στόχο να ενθαρρυνθούν οι υποψήφιοι να ασχοληθούν με όλα τα μέρη της εξεταστικής δοκιμασίας, αφού κάποιος που αντιμετωπίζει δυσκολία σε μια άσκηση μπορεί στη συνέχεια να βρει κάποια ευκολότερη. Αυτή η πολιτική των εξετάσεων του GCSE έρχεται σε αντίθεση με τη συμβατική τακτική, σύμφωνα με την οποία οι ασκήσεις ταξινομούνται και παρουσιάζονται από την ευκολότερη στη δυσκολότερη με στόχο τη μείωση του άγχους που δημιουργείται στους υποψηφίους, όταν αντιμετωπίζουν από την αρχή ασκήσεις με αυξημένη δυσκολία (Wood, 1995: 12). Για την ανάπτυξη των εξεταστικών θεμάτων της ΠΕΕ υιοθετείται η άποψη του Wood, καταβάλλεται, δηλαδή, προσπάθεια να δίνονται πρώτα τα θέματα που θεωρούνται πιο εύκολα και να ακολουθούν τα δυσκολότερα.

Τελευταία Ενημέρωση: 16 Ιούν 2010, 10:27