Διδασκαλία προφοράς
20 Διδακτικές Προτάσεις
Συγγραφέας: Κατερίνα Νικoλαΐδου
Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη διδασκαλία της προφοράς της ξένης γλώσσας χρειάζεται να καλύπτει τόσο τα τεμαχιακά όσο και τα υπερτεμαχιακά στοιχεία της γλώσσας στόχου. Με τον όρο 'τεμαχιακά' αναφερόμαστε στους ήχους, δηλαδή στα σύμφωνα και στα φωνήεντα της γλώσσας, ενώ τα 'υπερτεμαχιακά' στοιχεία αφορούν τον τόνο, τον επιτονισμό και τον ρυθμό της.
Η ενότητα αυτή παρουσιάζει είκοσι διδακτικές προτάσεις για τη διδασκαλία τεμαχιακών και υπερτεμαχιακών στοιχείων της ελληνικής σε μαθητές της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας. Σε όλες τις διδακτικές προτάσεις δίνονται πληροφορίες για την ομάδα στόχο, τη θεματική ενότητα, τον διδακτικό στόχο, τον απαιτούμενο χρόνο, το υλικό, τις εμπλεκόμενες δεξιότητες και για ό,τι χρειάζεται να ξέρουν οι μαθητές από πριν. Οι διδακτικές προτάσεις έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να απευθύνονται σε μαθητές διαφορετικών επιπέδων γλωσσομάθειας (από Α1 έως Γ2) και ηλικιακών ομάδων.
Σημ. Οι διδακτικές προτάσεις εμφανίζονται και μεμονωμένα στο ευρετήριο των προτάσεων για την διδασκαλία προφοράς.