Construct validity

*Εγκυρότητα δομής. Τσοπάνογλου 20102:171.

Εγκυρότητα εννοιολογικής κατασκευής. Ραφτόπουλος & Θεοδοσοπούλου 2002:578-580.

Εγκυρότητα κατασκευάσματος. Ingenkamp 2001:76.

Εγκυρότητα κατασκευής (χαρακτηριστικού). Ζαβλανός 2003:320. Τσιμπούκης 1979:95.

Κατασκευαστική εγκυρότητα. Κασσωτάκης 200110:220.

Κύρος γνωρίσματος. Δημητρόπουλος 20057:263.

Κύρος κατασκευής. Μάνος 1976:42.

Ο όρος εκφράζει το βαθμό στον οποίο μια δοκιμασία, ένα τεστ, μια εξέταση «μετράει» την εννοιολογική δομή που θέλουμε να ή δηλώνουμε ότι μετράει (Κασσωτάκης 200110:220).

Παρόλο που ο ορισμός αυτός εμφανίζεται σχεδόν ίδιος στα περισσότερα συγγράμματα, η ελληνική απόδοση του όρου «construct validity» δεν τυγχάνει κοινής αποδοχής, καθώς αποδίδεται στα ελληνικά, όπως φαίνεται παραπάνω, με ποικίλους όρους. Οι διαφορές στην απόδοση οφείλονται αρχικά στις διαφορετικές αποδόσεις του όρου «validity», ο οποίος άλλοτε αποδίδεται ως εγκυρότητα (Κασσωτάκης 200110:220, Τσιμπούκης 1979:95, Ζαβλανός 2003:320) και άλλοτε ως κύρος (Μάνος 1976:42). Σε ένα δεύτερο επίπεδο, οι διαφορές οφείλονται στην απόδοση του όρου construct.

Βιβλιογραφία

  • Δημητρόπουλος Ε. (20057). Η εκπαιδευτική αξιολόγηση: Η αξιολόγηση του μαθητή. Μέρος Δεύτερο. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
  • Ζαβλανός Μ. (2003). Διδακτική και αξιολόγηση. Αθήνα: Εκδ. Σταμούλης.
  • Κασσωτάκης Μ. (200110). Η Αξιολόγηση της επιδόσεως των μαθητών: Μέσα, Μέθοδοι, προ­βλή­ματα, προοπτικές. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
  • Μάνος Γ. Κ. (1976). Μέθοδοι Αξιολογήσεως της Επιδόσεως των Μαθητών. Αθήνα.
  • Ραφτόπουλος Β., Θεοδοσοπούλου Θ. (2002). Μεθοδολογία στάθμισης μιας κλίμακας. Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, 19, 577-589.
  • Τσιμπούκης Ι. Κ. (1979). Η Μέτρηση και η Αξιολόγηση στις Επιστήμες της Αγωγής: Βασικές έννοιες. Τ. Α'.Αθήνα: Ορόσημο.
  • Τσοπάνογλου Α. (20102). Μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας και εφαρμογές της στην αξιολόγηση της γλωσσικής κατάρτιση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Ζήτη.


  • Hasselgreen A. (2005). Testing the Spoken English of Young Norwegians: A study of testing validity and the role of 'smallwords' in contributing to pupils' fluency. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ingenkamp K. (2001). Εγχειρίδιο Παιδαγωγικής Διαγνωστικής (μτφρ. Λ. Κουτσούκης). Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
  • Weir C. J. (2005). Language Testing and Validation: An evidence-based Approach. Great Britain: Palgrave Macmillan.