Placement test(ing)

Διαπιστωτική Αξιολόγηση. Κωνσταντίνου 2002:41.

*Κατατακτήριο/-α τεστ/εξέταση. Τσοπάνογλου 20102:39.

Τεστ-κριτήριο. Τσομπάνογλου 2007:128-129.

Εφαρμόζεται κυρίως στην αρχή της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά σπανιότερα και κατά τη διάρκειά της, και αποσκοπεί στον προσδιορισμό του επιπέδου των γνώσεων, των εμπειριών, των ενδιαφερόντων και των πιθανών προβλημάτων των μαθητών, ώστε αυτοί να ενταχθούν στην καταλληλότερη τάξη ή τμήμα τάξης ή μαθητική ομάδα.

Το πιο γνωστό σταθμισμένο τεστ με κατατακτήρια λειτουργία είναι το Quick Placement Test (QPT). Πρόκειται για ένα σύντομο κατατακτήριο τεστ της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Υπάρχουν δύο εκδόσεις του QPΤ: μια έκδοση για τον υπολογιστή (computer-based version) και μια έντυπη (paper and pen version).

Βέβαια, εκτός από το παραπάνω παράδειγμα, κατατακτήρια λειτουργία έχουμε και όταν η εξέταση γίνεται σε πιο μικρή κλίμακα, για να κατατάξουμε, για παράδειγμα, τους νεοεγγραφέντες μαθητές ενός κέντρου ξένων γλωσσών ή ενός φροντιστηρίου προετοιμασίας μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ σε τμήματα που ήδη υπάρχουν, ανάλογα με τις γνώσεις που ήδη έχουν.

Βιβλιογραφία

  • Κωνσταντίνου Χ. (2002). Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 7: 37-51. Πρόσβαση [on line]: http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos7/epitheor_7.pdf [11/11/10].

  • Τσομπάνογλου Μ. (2007). Πρότυπο αξιολόγησης της εγκυρότητας δομής συστημάτων πιστοποίησης γλωσσομάθειας. Εφαρμογή του στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας του Επιπέδου Β2 της Αγγλικής Γλώσσας. Διδακτορική διατριβή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

  • Τσοπάνογλου Α. (20102). Μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας και εφαρμογές της στην αξιολόγηση της γλωσσικής κατάρτιση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Ζήτη.