Objective assessment

Αντικειμενική αξιολόγηση. Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς 2008:218. Κάτσικας κ.ά. 2008:436.

Αντικειμενική χαρακτηρίζεται, καταχρηστικά, η αξιολόγηση που δεν εμπεριέχει υποκειμενικότητα στη βαθμολόγηση. Πρόκειται συνήθως για μια έμμεση εξεταστική δοκιμασία, της οποίας τα ζητούμενα έχουν μόνο μία σωστή απάντηση, π.χ. πολλαπλές επιλογές. Μία έμμεση εξεταστική δοκιμασία συχνά περιγράφεται ως «αντικειμενική εξεταστική δοκιμασία», όταν ο βαθμολογητής συμβουλεύεται καθορισμένες λύσεις για να αποφασίσει αν θα δεχτεί ή θα απορρίψει μια απάντηση και στη συνέχεια μετρά τις σωστές απαντήσεις για να δώσει το αποτέλεσμα. Στην πραγματικότητα, όμως, αντικειμενική αξιολόγηση δεν υφίσταται, γιατί η αξιολόγηση έχει, από τη φύση της, ένα βαθμό υποκειμενικότητας. Αυτό που είναι δυνατό να είναι αντικειμενικό είναι η βαθμολόγηση.

Επομένως, όταν μιλούμε για αντικειμενική αξιολόγηση εννοούμε πως το αποτέλεσμά της ανταποκρίνεται ακριβώς στις απαντήσεις των εξεταζομένων.

Βιβλιογραφία

  • Κάτσικας Χ., Θεριανός Κ., Νικολαΐδου Ε. (2008). Παιδαγωγικά και Διδακτική για το διαγωνισμό των εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ). Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.

  • Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες (2008). Μτφρ. του Common European Framework of Reference από τους Σ. Ευσταθιάδη, Α. Τσαγγαλίδη. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Πρόσβαση [on line]: http://www.komvos.edu.gr [12/02/09].