Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η εισαγωγή των ΤΠΕ αποτελεί επίμονο στόχο των εκπαιδευτικών συστημάτων στις χώρες της Ευρώπης αλλά και παγκόσμια. Μετά από την έμφαση που δόθηκε κατά τις πρώτες δεκαετίες, ιδιαίτερα κατά τη δεκαετία του 1980, στη δημιουργία υποδομών και στην ανάπτυξη λογισμικού, από τα μέσα της δεκαετίας και ύστερα μεγάλη βαρύτητα δίνεται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για την προετοιμασία ενός σώματος φιλολόγων επιμορφωτών, που θα λειτουργούσαν ως επιμορφωτές άλλων εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου Οδύσσεια[1], κατά τα σχολικά έτη 1999-2001. Η επιμορφωτική αυτή προσπάθεια πραγματοποιήθηκε από συνεργαζόμενα τμήματα των πανεπιστημίων της Αθήνας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (για τους Φιλολόγους). Στόχος του παρόντος κειμένου είναι να αξιολογήσει την εμπειρία αυτή, με δεδομένη την απόφαση της πολιτείας για συνέχιση του ίδιου μοντέλου επιμόρφωσης, η οποία, μετά από αρκετές αναβολές, προβλέπεται να ξεκινήσει το σχολικό έτος 2007-2008. Στο παρόν κείμενο δεν θα ασχοληθούμε με θέματα που αφορούν τη διαδικασία επιλογής των επιμορφωτών, τις λεπτομέρειες των προγραμμάτων επιμόρφωσης κλπ., γιατί κρίνουμε πως υπάρχουν περιγραφές στο διαδίκτυο, εύκολα προσβάσιμες (ΚΕΕ 2005α, 2005β).
1 Πρόκειται για μεγάλο και σύνθετο έργο. Για μια εκτενή περιγραφή βλ. ΚΕΕ (2005α,β).