ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Κατεβάστε τον Acrobat Reader

Οδηγοί και πηγές 

Διαδικτυακοί τόποι αξιοποιήσιμοι για τη διδασκαλία της ΝΕ 

Ελληνόγλωσσες τοποθεσίες του διαδικτύου 

9. Διδασκαλία - εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας

Περιεχόμενα

α) Κρατικοί φορείς

Σχολείο Νέας Ελληνικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

http://www.auth.gr/univ/units/smg/index_el.html

Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου, Θεσσαλονίκη

http://www.imxa.gr/

Διδασκαλείο ελληνικής γλώσσας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

http://www.nglt.uoa.gr/

Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών και της Ελληνικής ως Ξένης.Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

http://www.dflti.ionio.gr/

Σχολείο ελληνικής γλώσσας, Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης. Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Πατρών.

http://www.kedek.inpatra.gr/program4.php

Κέντρο Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού» (ΚΕ.Δ.Ε.Γ.ΠΟ.) Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

http://helas.uoi.gr/

β) Επιμορφωτικό υλικό

«Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων»

http://www.ecd.uoa.gr/museduc/

Το «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων» είναι προϊόν της πολιτικής του ελληνικού κράτους απέναντι στη Mειονότητα της Θράκης που στοχεύει:

  • α) στην αρμονική ένταξη των παιδιών της Mειονότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα και την ευρύτερη κοινωνία,
  • β) στην αναβάθμιση της εκπαίδευσής τους, με έμφαση στην καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας που θα βοηθήσει τη μελλοντική τους ένταξη στην εργασία με καλύτερους όρους,
  • γ) στη διασφάλιση της αποδοχής των παιδιών αυτών από το εκπαιδευτικό προσωπικό και όλους τους πολίτες της Θράκης,
  • δ) την παροχή στους εκπαιδευτικούς αφενός ειδικών γνώσεων, αφετέρου κατάλληλου και καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού,
  • ε) την υποστήριξη των οικογενειών για να ενισχύσουν τη σχολική επίδοση των παιδιών τους.

Απώτερος στόχος είναι η πρόοδος τόσο της Θράκης όσο και ολόκληρης της Ελλάδας.

Τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα

Δράση «Γραμματική και διδασκαλία» του Προγράμματος «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων»

http://www.media.uoa.gr/language

Στον διαδικτυακό αυτό τόπο παρέχεται επιμορφωτικό και υποστηρικτικό υλικό στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική ως ξένη γλώσσα, με στόχο να αναπληρώσει, κατά το δυνατόν, την έλλειψη κατάρτισης των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διδακτικής της ελληνικής ως ξένης. Το υλικό αυτό εκπονήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004». Δράση Γραμματική και Διδασκαλία. Επιστημονικός Υπεύθυνος: Σπύρος A. Μοσχονάς.

Περιεχόμενα:

  • Ασκήσεις Γραμματικής (απευθύνονται σε μουσουλμάνους μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στη Μέση Εκπαίδευση. Παρέχονται δομικές και επικοινωνιακές ασκήσεις και δραστηριότητες τόσο για την παραγωγή όσο και για την κατανόηση του προφορικού και του γραπτού λόγου).
  • Διαγνωστικές ασκήσεις και παρακολούθηση εκπαιδευτικού υλικού
  • Θέματα Γραμματικής - Γραμματικός Σχεδιασμός του Μαθήματος της Γλώσσας
  • Μελέτες για την εκμάθηση και τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας
  • Βιβλιογραφία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας
  • Συγκριτική αξιολόγηση εγχειριδίων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας

«Kλειδιά και αντικλείδια»

Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004

http://www.kleidiakaiantikleidia.net/

Η ιστοσελίδα αποτελεί επιμορφωτικό υλικό που δημιουργήθηκε το διάστημα 2002-2004. Περιλαμβάνει 34 μικρά βιβλία χωρισμένα σε τρεις θεματικές ενότητες: Διδακτική Μεθοδολογία, Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης και Ταυτότητες και Ετερότητες. Έχουν γραφτεί από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, με στόχο να απαντήσουν σε ερωτήματα που τίθενται σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια, αλλά κυρίως στο δύσκολο πλαίσιο της μειονοτικής εκπαίδευσης.

Πρόκειται για κείμενα που αποπειρώνται να συνδυάσουν την διδακτική πράξη με τη θεωρία.

«Πολύδρομο»

Ομάδα για τη διγλωσσία και τον πολιτισμό στην εκπαίδευση και την κοινωνία

http://www.polydromo.gr

Το ‘Πολύδρομο’ αποτελείται από μια διαπανεπιστημιακή ομάδα, με ειδικό ενδιαφέρον για τα ζητήματα της επαφής των γλωσσών και της διγλωσσίας, καθώς και γονέων και άλλων πολιτών που ενδιαφέρονται για τις ευρύτερες διαστάσεις της διγλωσσίας και του πολυπολιτισμού στην εκπαίδευση και την κοινωνία.

γ) Μαθήματα νέας ελληνικής στο διαδίκτυο

Φιλογλωσσία

http://www.xanthi.ilsp.gr/filog/

O δικτυακός τόπος του ΙΕΛ «Μαθαίνω Ελληνικά στο Διαδίκτυο» αποτελεί την δωρεάν διαδικτυακή έκδοση της σειράς CD-ROM «Φιλογλωσσία+» για την εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας.

Πρόκειται για σειρά 10 μαθημάτων για αρχάριους, με χρήση πολυμέσων και γλώσσα υποστήριξης την αγγλική.

HelloNet Project (Hellenic Enjoyable Language Learning On the Net)

http://hellonet.teithe.gr/

Πρόγραμμα του ΤΕΙ Θεσ/νίκης. Απευθύνεται σε φοιτητές που σκοπεύουν να πάρουν μέρος σε προγράμματα ανταλλαγών Erasmus, με στόχο:

  • α) να τους βοηθήσει να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις της ελληνικής γλώσσας πριν έρθουν στην Ελλάδα,
  • β) να τους παράσχει πληροφόρηση για τα ελληνικά πανεπιστήμια, την ελληνική ακαδημαϊκή ζωή και κουλτούρα.

Οι χρήστες έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε μια σειρά εντατικών μαθημάτων ελληνικών για αρχάριους, που διατίθεται σε πέντε ευρωπαϊκές γλώσσες. Το εκπαιδευτικό υλικό είναι κατάλληλο για εφαρμογή σε μαθήματα από απόσταση μέσω του διαδικτύου. Τα μαθήματα έχουν υποστήριξη πολυμέσων (κείμενο, ήχος, βίντεο).

Learn Greek Online

http://www.kypros.org/LearnGreek/

Σειρά 105 μαθημάτων σε τρία επίπεδα, που παρέχεται δωρεάν στο διαδίκτυο από το Ραδιοφωνικό ίδρυμα Κύπρου Cyprus Broadcasting Corporation (CyBC) σε συνεργασία με την Kypros-Net.

Ο χρήστης αποκτά ελεύθερη πρόσβαση με το όνομα και τον κωδικό του, αφού πραγματοποιήσει την εγγραφή του. Από τα θετικά στοιχεία του περιβάλλοντος είναι η δυνατότητα ανατροφοδότησης του χρήστη από καθηγητή που παρακολουθεί το προσωπικό σημειωματάριο του μαθητή και συμμετέχει στο forum, διευκολύνοντας τη διαδικασία μάθησης.

Τελευταία Ενημέρωση: 11 Αύγ 2010, 10:18