Διδασκαλία - Εκπαίδευση
Ψηφιακές πρακτικές γραμματισμού των εφήβων
Βιβλιογραφία
Ελληνική
- Γκότοβος, Α. και Μάρκου, Γ. (2003). Παλλινοστούντες και αλλοδαποί μαθητές στην ελληνική εκπαίδευση. Τεύχος Α: Γενική περιγραφή. Αθήνα: Ι.Π.Ο.Δ.Ε.
- Ειδική Γραμματεία της Κοινωνίας της Πληροφορίας (2002). Εθνική έρευνα για τις Νέες Τεχνολογίες και την 'Κοινωνία της Πληροφορίας'. Αθήνα: Ειδική υπηρεσία διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος 'Κοινωνία της Πληροφορίας.
- Κουτσογιάννης, Δ. (1998). Περιθώρια δημιουργικής αξιοποίησης των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη διδασκαλία του γραπτού λόγου: έρευνα σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ.
- Κουτσογιάννης, Δ. (2001) (επιμ.). Πληροφορική - επικοινωνιακή τεχνολογία και γλωσσική αγωγή: η διεθνής εμπειρία. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
- Κουτσογιάννης, Δ. (2007). Σύντομο ιστορικό της παιδαγωγικής αξιοποίησης των υπολογιστών στη διδασκαλία της ελληνικής. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/education/cb...
- Κουτσογιάννης, Δ. (2008). Το πολιτικό υπόβαθρο των επιστημονικών αναζητήσεων στην προσέγγιση των ψηφιακών πρακτικών γραμματισμού των παιδιών. Στο Θεοδωροπούλου, Μ. (επιμ.) Θέρμη και Φως. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (339-351).
- Λαφατζή, Ι. (2005). Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
- Μήτσης, Ν. (1996). Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Αθήνα: Gutenberg.
Ξενόγλωσση
- Beavis, C., Nixon, H. and Atkinson, S. (2005). LAN cafés: cafés, places of gathering or sites of informal teaching and learning? Education, Communication & Information, 5:1, 41-60.
- Bernstein, B. (1971). Class, Codes and Control. Vol. I. London:RKP.
- Breakwell, G. et.al. (1995). Research Methods in Psychology. London: Sage.
- Burgess, R. (1994). Biting the Hand that Feeds You? Στο Burgess, R. (ed.). Educational Research and Evaluation for Policy and Practice? (1-18).The Falmer Press
- Cope and Mary Kalantzis (2000) (eds). Multiliteracies. Literacy learning and the Design of social futures, London: Routledge
- Crystal, D. (2001). Language and the Internet. Cambridge: Cambridge University Press.
- Crystal, D. (2003). English as a global language. Cambridge, England: Cambridge University Press.
- Crystal, D. (2005). Language Revolution. Blackwell.
- Erickson, F. (1986). Qualitative Methods in Research on Teaching. Στο Wittrock, M. (Ed.). Handbook of Research on Teaching. A project of the American Educational Research Association (119 - 161). New York, McMillan.
- Gee, J. (1996). Social Linguistics and Literacies: Ideology in Discourses, London and Bristol: Taylor and Francis (2nd ed.).
- Gee, J. (2003). What Video Games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan.
- Heath, S. B. (1983). Ways with words: Language, life, and work in communities and classrooms. New York: Ca mbridge University Press.
- Holloway, S. and Valentine, G. (2003). Cyberkids. Children in the Information Age. London & New York: Routledge.
- Hopf, D. & Ξωχέλλης, Π. (2003). Γυμνάσιο και Λύκειο στην Ελλάδα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Koutsogiannis (2001). Computers and Literacy Teaching in its Cultural Context. Στο B. Cope & M. Kalantzis (eds). Learning for the future. Proceedings of the Learning Conference 2001 (3-19). Common Ground .
- Koutsogiannis, D. & Mitsikopoulou, B. (2003). Greeklish and Greekness: Trends and Discourses of "Glocalness". Journal of Mediated Communication Discourse, 9 (1) [http://www.ascusc.org/jcmc/]
- Koutsogiannis, D. & Mitsikopoulou, B. (2004). The Internet as a Glocal Discourse Environment. Language Learning & Technology, Vol. 8, No. 3: 83-89. http://llt.msu.edu/vol8num3/koutsogiannis/default.html
- Koutsogiannis, D. (2004). Critical technoliteracy and "weak" languages. In I. Snyder & C. Beavis (Eds.), Doing literacy online: Teaching, learning and playing in an electronic world (163-184). Cresskill, NJ: Hampton Press.
- Koutsogiannis, D. (2007). A Political Multi-layered Approach to researching Children's Digital Literacy Practices. Language and Education, 21 (3): 216-231.
- Kress G. and van Leeuwen, T. (1996), Reading Images. The grammar of visual design, London: Routledge.
- Kress G. and van Leeuwen, T. (2001), Multimodal Discourse, London: Arnold.
- Lam, Ε. (υπό δημοσίευση). Second Language Literacy and Identity on the Internet: The Case of Chinese Immigrant Youths in the USA.Στο Αραποπούλου, Μ. & Κουτσογιάννης, Δ. (επιμ.). Εκπαίδευση στο γραμματισμό: τοπικές οπτικές σε μια παγκοσμιοποιημένη τάξη πραγμάτων. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
- Lankshear, C. and Knobel, M. (2004). A handbook for teacher research. New York: Open University Press.
- Livingstone & Bovil (2001). Families and the Internet. An observational study of children and young people's internet use. London School of Economics and political science.
- Mackey, M. (2002). Literacies Across Media. London & New York: Routledge.
- Parlett, M. & Hamilton,D. (1977). Evaluation as illumination: A new Approach to the study of Innovation Programs. In Hamilton, D. (ed), Beyond the numbers Game. Macmillan.
- Prinsloo, M. (υπό δημοσίευση). Thinking locally, acting globally: The new literacies as placed resources. Στο Αραποπούλου, Μ. & Κουτσογιάννης, Δ. (επιμ.). Εκπαίδευση στο γραμματισμό: τοπικές οπτικές σε μια παγκοσμιοποιημένη τάξη πραγμάτων. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
- Selfe, C. & Hawisher, G. (2004). Literate Lives in the Information Age: Stories from the United States. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum, 2004.
- Sharples& Vavoula (2005). Informal Mobil Learning. In Book of Abstracts (536-537). Online Educa Berlin
- Snyder, I., Angus, L. & Sutherland-Smith, W. (2004). 'They 're the future and they 're going to take over everywhere'. ICTs, Literacy and Disadvantage. In Snyder & C. Beavis (Eds.), Doing literacy online: Teaching, learning and playing in an electronic world (225-244). Cresskill, NJ: Hampton Press.
- Street B. (2000). New Literacies in theory and practice: What are the implication for language in education? Linguistics and Education 10 (1): 1-24.
- Street, B. (1984). Literacy in Theory and Practice. New York: Cambridge University Press.
- Street, B. (1993). Cross-cultural Approaches to Literacy. New York: Cambridge University Press.
- Warschauer, M. (2002) 'Languages.com: the Internet and linguistic pluralism', in Snyder, I. (ed.) Silicon Literacies. Communication, Innovation and Education in the Electronic Age, London & New York: Routledge, pp.62-74.
- Yin, R. (2002). Case Study Research: Design and Methods. Sage Publications.
Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20