Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

1.1. Συμμετέχοντες στην έρευνα - Στόχοι της έρευνας

Η έρευνα εστιάζει το ενδιαφέρον της σε μία ομάδα δέκα φιλολόγων εκπαιδευτικών, που ενεπλάκησαν ενεργά κατά την πρώτη σοβαρή προσπάθεια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για τη διδακτική αξιοποίηση των υπολογιστών στην εκπαίδευση. Η ομάδα αποτελούνταν από εκπαιδευτικούς που επιμορφώθηκαν στα δύο πανεπιστημιακά κέντρα επιμόρφωσης, τα οποία λειτούργησαν κατά την περίοδο 1999-2001 στα Πανεπιστήμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ευρύτερου έργου Οδύσσεια. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί αποσπάστηκαν από το σχολείο τους και επιμορφώθηκαν για ένα σχολικό έτος, προκειμένου να λειτουργήσουν ως επιμορφωτές άλλων εκπαιδευτικών. Μετά από την ολοκλήρωση της επιμόρφωσής τους ο κάθε επιμορφωτής ανέλαβε να επιμορφώσει εκπαιδευτικούς (φιλολόγους στην προκειμένη περίπτωση) που εκδήλωσαν ενδιαφέρον από 3-5 όμορα σχολεία που είχαν εξοπλιστεί κατάλληλα από το ίδιο έργο (Οδύσσεια).

Η επιλογή της ομάδας των επιμορφωτών αυτών για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας έγινε τυχαία από το σύνολο των φιλολόγων που επιμορφώθηκαν κατά την περίοδο αυτή, προκειμένου να λειτουργήσουν ως επιμορφωτές άλλων εκπαιδευτικών. Δόθηκε βαρύτητα, ώστε να υπάρχουν επιμορφωτές και από τα δύο επιμορφωτικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη), αλλά και από όλα τα έτη επιμόρφωσης. Ο στόχος της έρευνας στην προκειμένη περίπτωση είναι να καταγραφεί και να αποτιμηθεί ο πλήρης κύκλος της εμπειρίας που αποκτήθηκε από το στάδιο της επιμόρφωσής τους στα δύο πανεπιστημιακά κέντρα μέχρι το τελικό στάδιο της επιμόρφωσης άλλων εκπαιδευτικών στο έργο τους.

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20