Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

3.4.1. Με βάση το γραπτό λόγο

Για μια ακόμη φορά οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ακόμη και αν μιλούμε για το Γυμνάσιο, κινείται σε σημαντικό βαθμό γύρω από τον άξονα των πανελλαδικών εξετάσεων. γι' αυτό το λόγο οφείλουν στον εαυτό τους και στους μαθητές να τους προετοιμάσουν για το γραπτό κείμενο που θα κληθούν να καταθέσουν στο τέλος της μαθητικής τους ζωής, κατά τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.


Βλ. πρώτο παράθεμα από την προηγούμενη ενότητα.

Όπως και σε όλα τα μαθήματα, αξιολογείται κυρίως το γραπτό. εκεί φαίνεται πόσο καλά κείμενα μπορεί να γράψει σε σωστά ελληνικά. Ωστόσο, αξιολογούνται και πολλοί άλλοι παράγοντες, όπως το ενδιαφέρον του μαθητή, η συμμετοχή του στο μάθημα, η συνέπειά του στις ασκήσεις, η προθυμία του να συμμετάσχει σε κάποιες ομάδες εργασίας, να κάνει άλλες ασκήσεις πέραν του βιβλίου -είναι πολλοί οι παράγοντες που οδηγούν στον τελικό βαθμό.

Όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει μάθημα έκθεσης, για να πούμε ότι διδάσκουμε γραπτό λόγο. Αυτό γίνεται στα πλαίσια της γλώσσας, αποσπασματικά και όχι συστηματικά. Αλλά είναι κάποια κεφάλαια στα οποία δίνω βαρύτητα, ήδη από τις μικρές τάξεις του Γυμνασίου. Για παράδειγμα, για να παράγει λόγο ο μαθητής πρέπει να μάθει τι είναι παράγραφος και πώς δομείται. στην τρίτη Γυμνασίου με ενδιαφέρει να μάθει να κάνει περιλήψεις. Και φυσικά στη διόρθωση των εκθέσεων υπάρχουν πάρα πολλές παρατηρήσεις κάτω απ' το γραπτό κάθε μαθητή. η διόρθωση είναι εξατομικευμένη, ώστε ο καθένας να μπορεί να δει τι λάθη έκανε και να τα διορθώσει. Αλλά διδασκαλία γραπτού λόγου με τη μορφή που γινόταν παλαιότερα στην έκθεση δεν υπάρχει πλέον.

Διορθώνοντας τα λάθη τους, βέβαια στα γραπτά τους κυρίως και τα εκφραστικά και τα λάθη διατύπωσης και τα ορθογραφικά. Περισσότερο, αξιολογώ την έκφραση και τη διατύπωση του νοήματος, να έχει ορθότητα, Να έχει συνέχεια ο λόγος τους, περισσότερο όχι τόσο τα ορθογραφικά λάθη, τα, τα, τα σημειώνω και τα ορθογραφικά αλλά δεν επιμένω πάρα πολύ.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18