Μελέτες
Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας του Κ.Ε.Γ. και Πιστοποιητικά Ελληνομάθειας Άλλων Φορέων (2006)
Εισαγωγή
Η εργασία αυτή αποτελεί το δεύτερο από τα τρία μέρη της σύγκρισης και της αντιστοίχισης του αναλυτικού εξεταστικού προγράμματος (στο εξής: ΑΠ) της Πιστοποίησης Επάρκειας της Ελληνομάθειας (στο εξής: ΠΕΕ) με άλλα αναλυτικά προγράμματα.
Αντικείμενο του πρώτου μέρους (Σακελλαρίου, Ευσταθιάδης, 2003) είναι η σύγκριση με τα ΑΠ για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας (ως μητρικής) στη α/βάθμια και β/βάθμια εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του δεύτερου μέρους (Αντωνοπούλου, Παναγιωτίδου) είναι η σύγκριση και η αντιστοίχιση/συσχέτιση των επιπέδων του ΑΠ (2001) της ΠΕΕ με τα ΑΠ και τα επίπεδα εξετάσεων πιστοποίησης ελληνομάθειας φορέων εκτός Ελλάδας. Αντικείμενο του τρίτου μέρους (Αντωνοπούλου, Καρακύργιου, Παναγιωτίδου, Σπανού) είναι η σύγκριση και η αντιστοίχιση του ΑΠ της ΠΕΕ με αναλυτικά εξεταστικά προγράμματα πιστοποίησης άλλων γλωσσών.
Η παρούσα εργασία απαρτίζεται από τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφονται συνοπτικά τα ΑΠ των πιστοποιητικών και δίνεται έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους π.χ. στη δομή των εξεταστικών δοκιμασιών, τους στόχους, τις δεξιότητες, τα θέματα, τις εισαγωγικές οδηγίες των εξεταστικών ερωτημάτων που χαρακτηρίζουν το κάθε πιστοποιητικό. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται η σύγκριση, η αντιστοίχιση/συσχέτιση του κάθε πιστοποιητικού με την ΠΕΕ. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται πίνακες με τα χαρακτηριστικά του κάθε πιστοποιητικού και την αντιστοίχισή του προς την ΠΕΕ, με τις γλωσσικές λειτουργίες, τις καταστάσεις επικοινωνίας και τις γλωσσικές δομές (μορφολογία, συντακτικό) που προβλέπονται για κάθε επίπεδο της ΠΕΕ.