Ασφαλής χρήση του διαδικτύου

Επίπεδο: Α2 Δεξιότητα: Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Πηγή: http://saferinternet.gr (διασκευασμένο)
Επικοινωνιακή γλωσσική δραστηριότητα:

Κατανόηση γραπτού λόγου, κατανόηση μικρού απλού κειμένου με πληροφορίες σε γνώριμα θέματα.

Τι πρέπει να ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο εξεταζόμενος:

Ο υποψήφιος πρέπει να διαβάζει ενημερωτικά έντυπα.

Τύπος εξεταστικού ερωτήματος: ΚΓΛ, 2. Σύνδεση/Αντιστοίχιση προτάσεων
Λέξεις κλειδιά: Α2, επαγγελματικό, ενημερωτικό έντυπο, διαδίκτυο, σύνδεση/αντιστοίχιση προτάσεων
Πεδίο:
Προσωπικό Επαγγελματικό
Δημόσιο Εκπαιδευτικό
Θέμα:
1. Γλώσσα
2. Εκπαίδευση
3. Ελεύθερος χρόνος, Διασκέδαση
4. Επαγγελματική ζωή
5. Καθημερινή ζωή
6. Καιρός
7. Κοινωνικοπολιτική δομή
8. Προσωπικά στοιχεία
9. Σπίτι, κατοικία, περιβάλλον
10. Σχέσεις με άλλους ανθρώπους
11. Ταξίδια
12. Τόποι
13. Φαγητό και ποτό
14. Ψώνια
15. Υγεία και σωματική φροντίδα
16. Υπηρεσίες
Είδος κειμένου:
Άρθρο Λαογραφικό
Αφήγηση Λογοτεχνικό
Βιογραφικό Ομιλία
Διαφήμιση Περιγραφικό
Δοκίμιο Συνέντευξη
Επιστολή Συνταγή
Θεατρικό Συζήτηση
Ιστορικό Άλλο
Επίπεδο ύφους:
Φιλικό Τυπικό
Ενδιάμεσο  

Κείμενο

Ασφαλής χρήση του διαδικτύου

- Η γνώση είναι δύναμη

Σκεφθείτε αν στον πραγματικό κόσμο

  • Αφήνετε το παιδί σας μόνο του τη νύχτα στην πόλη;
  • Αφήνετε το παιδί σας να μπει στη θάλασσα, αν δεν έχει μάθει πρώτα να κολυμπά;
  • Αφήνετε το παιδί μας να περάσει μόνο του έναν αυτοκινητόδρομο;
  • Δίνετε στο παιδί σας τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας, αν έχει δίπλωμα οδήγησης;
  • Εμπιστεύεστε το παιδί σας σε έναν άγνωστο;
  • Αφήνετε το παιδί μας να δει στην τηλεόραση ένα έργο ακατάλληλο για την ηλικία του;
  • Δίνετε τα προσωπικά σας στοιχεία σε κάποιον που σας σταματάει στο δρόμο;

Τα παραπάνω σημαίνουν στον κόσμο του Διαδικτύου

  • Πλοήγηση (σέρφινγκ) χωρίς κανόνες και όρια.
  • Πλοήγηση (σέρφινγκ) χωρίς κριτική σκέψη.
  • Πλοήγηση (σέρφινγκ) χωρίς σωστή εκπαίδευση.
  • Δημοσίευση προσωπικών δεδομένων.
  • Συνομιλία με αγνώστους σε chat rooms και ιστοχώρους χωρίς να καταλαβαίνει τον κίνδυνο.
  • Παιχνίδι με ακατάλληλα για την ηλικία του ηλεκτρονικά παιχνίδια.