Πώς κάνουμε το παιδί μας να διαβάζει;

Επίπεδο: Β1 Δεξιότητα: Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Πηγή: http://www.abckids.gr/2012/10/how-kids-read/#.UPc2Gx0z3hI
Επικοινωνιακή γλωσσική δραστηριότητα:

Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Τι πρέπει να ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο εξεταζόμενος:

Ο υποψήφιος αυτού του επιπέδου πρέπει να έχει την ικανότητα να κατανοεί το γενικό νόημα καθώς και ουσιαστικές λεπτομέρειες γραπτών κειμένων που συνδέονται με τις καταστάσεις επικοινωνίας οι οποίες περιγράφονται και με τις θεματικές περιοχές που ορίζονται σε αυτό το επίπεδο.

Τύπος εξεταστικού ερωτήματος: Συμπλήρωση κενών.
Λέξεις κλειδιά: Παιδί, μελέτη, διάβασμα, σχολείο
Πεδίο:
Προσωπικό Επαγγελματικό
Δημόσιο Εκπαιδευτικό
Θέμα:
1. Γλώσσα
2. Εκπαίδευση
3. Ελεύθερος χρόνος, Διασκέδαση
4. Επαγγελματική ζωή
5. Καθημερινή ζωή
6. Καιρός
7. Κοινωνικοπολιτική δομή
8. Προσωπικά στοιχεία
9. Σπίτι, κατοικία, περιβάλλον
10. Σχέσεις με άλλους ανθρώπους
11. Ταξίδια
12. Τόποι
13. Φαγητό και ποτό
14. Ψώνια
15. Υγεία και σωματική φροντίδα
16. Υπηρεσίες
Είδος κειμένου:
Άρθρο Λαογραφικό
Αφήγηση Λογοτεχνικό
Βιογραφικό Ομιλία
Διαφήμιση Περιγραφικό
Δοκίμιο Συνέντευξη
Επιστολή Συνταγή
Θεατρικό Συζήτηση
Ιστορικό Άλλο
Επίπεδο ύφους:
Φιλικό Τυπικό
Ενδιάμεσο  

Κείμενο

Πώς κάνουμε το παιδί μας να διαβάζει;

Η σημασία του χρόνου και του χώρου.

«Γιαννάκη, διάβασες τα μαθήματά σου;» «Σε λίγο, μαμά! Θέλω να παίξω λίγο ακόμη!». Αλήθεια, πόσο γνωστοί είναι τέτοιοι διάλογοι σε εσάς; Η μόρφωση των παιδιών είναι πολύ σημαντικό πράγμα για τους γονείς τους. Τι γίνεται, όμως, όταν τα παιδιά δεν συμφωνούν κι αντιδρούν σ’ αυτό; Πώς μπορούμε να κάνουμε το παιδί μας να διαβάζει;

Μια πολύ καλή συμβουλή είναι να ξεκινήσουμε την προσπάθειά μας από νωρίς, δηλαδή, από την πρώτη δημοτικού. Αρχικά, σπουδαίο ρόλο παίζει το πότε και πού διαβάζει .

Επίσης πρέπει να ορίσουμε συγκεκριμένες ώρες για τη μελέτη των παιδιών. Δεν περιμένουμε ποτέ από ένα παιδί να αρχίσει να μελετά αργά το βράδυ ή όταν είναι κουρασμένο απ’ το σχολείο. Πιο σωστό, επίσης, είναι να διαβάζει στο δικό του χώρο .

Ακόμη, ο χρόνος της μελέτης δεν θα πρέπει να είναι πολύ μεγάλος. Τα μικρά σε ηλικία παιδιά δεν πρέπει να διαβάζουν πολλές ώρες, γιατί το πολύωρο διάβασμα δεν σημαίνει πάντα πιο καλή απόδοση.

Επίσης, το παιδί χρειάζεται να κάνει μικρά διαλείμματα , αφού τελειώνει κάποια εργασία του ή όταν αισθάνεται κουρασμένο.

Εξίσου σημαντικό είναι να επιβραβεύουμε το παιδί, όταν τελειώνει το διάβασμά του , για παράδειγμα να το αφήνουμε να παίξει με τα αγαπημένα του παιχνίδια.