Συμβουλές για σωστή διατροφή των παιδιών
Επίπεδο: Α2 | Δεξιότητα: Κατανόηση Γραπτού Λόγου | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Πηγή: | http://kids.in.gr/kid-related/diet/article/?aid=5436880 (διασκευή) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επικοινωνιακή γλωσσική δραστηριότητα: | Κατανόηση Γραπτού Λόγου |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τι πρέπει να ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο εξεταζόμενος: | Ο υποψήφιος πρέπει να έχει την ικανότητα να διαβάζει πολύ μικρά απλά κείμενα, να κατανοεί απλές οδηγίες . Ακόμη πρέπει να μπορεί να συμπεραίνει το πιθανό νόημα των άγνωστων λέξεων που θα έχει, βασισμένος στην κεντρική ιδέα του κειμένου πάνω σε συγκεκριμένα και σχετικά οικεία θέματα (ετοιμασία φαγητού και αναφορά βασικών τροφίμων και συστατικών τους). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τύπος εξεταστικού ερωτήματος: | Σύνδεση/Αντιστοίχιση προτάσεων | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: | Ολοήμερο, παιδί, συμβουλές, φαγητό, σκεύη | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Κείμενο
Συμβουλές για σωστή διατροφή των παιδιών
Αν το παιδάκι σας πηγαίνει στα νήπια ή στην πρώτη τάξη και παρακολουθεί το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου, διαβάστε ορισμένες συμβουλές για την ασφαλή διατροφή του παιδιού σας. Γι’ αυτό πρέπει να φροντίσετε:
1. Να αγοράσετε μια ειδική συσκευασία για το φαγητό του. Η συσκευασία πρέπει να είναι πρώτον πλαστική και να μη σπάζει και δεύτερον να την ανοίγει και να την κλείνει εύκολα μόνο του το παιδί σας (κάντε πολλές πρόβες στο σπίτι).
2. Να βάζετε το φαγητό του στην ίδια πάντα συσκευασία (π.χ. ένα κόκκινο τάπερ με τον αγαπημένο ήρωα του), με το ίδιο κουτάλι και πιρούνι και την ίδια πετσετούλα.
3. Να δίνετε κάθε μέρα στο παιδί σας ένα μικρό μπουκαλάκι νερό ή ένα παγουρίνο που να ανοίγει εύκολα.
4. Να έχετε κομμένες σε μικρά κομμάτια τις τροφές. Το παιδί έτσι θα τις καρφώνει με το πιρούνι του. Ακόμα και το μπιφτέκι ή το κοτόπουλο καλό είναι να το έχετε κόψει σε μικρά κομματάκια ή τα βρασμένα λαχανικά (π.χ. καρότα και πατάτες) σε φέτες. Έτσι, δεν θα του πέφτει το φαγητό, όταν το κόβει.
5. Να έχετε τα φρούτα καθαρισμένα, κομμένα σε μικρά κομμάτια, κλεισμένα σε σακουλάκι για να μη μαυρίζουν. Θυμηθείτε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να καθαρίζουν φρούτα, γιατί προσέχουν τα παιδιά σας.
6. Να του θυμίζετε, πριν φύγει, να ζητήσει από τη δασκάλα /το δάσκαλό του βοήθεια σε διάφορες περιπτώσεις. Για παράδειγμα ο δάσκαλος ή η δασκάλα του μπορεί να ανοίξει το γιαουρτάκι του ή να ξεφλουδίσει την μπανάνα του.
Καλή του αρχή