WWF
Επίπεδο: Γ2 | Δεξιότητα: Κατανόηση Γραπτού Λόγου | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Πηγή: | http://www.wwf.gr/index.php 20/9/2012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επικοινωνιακή γλωσσική δραστηριότητα: | Κατανόηση Γραπτού Λόγου |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τι πρέπει να ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο εξεταζόμενος: | Ο υποψήφιος πρέπει να μπορεί να κατανοεί εξειδικευμένα και σύνθετα κείμενα. Πρέπει να είναι σε θέση να διαχωρίζει λεπτές σημασιολογικές αποχρώσεις, να διακρίνει πολύπλοκες γραμματικές δομές και να αντιλαμβάνεται με άνεση θέματα που εμπίπτουν σε διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τύπος εξεταστικού ερωτήματος: | Aντιστοίχιση παραγράφων | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: | περιβάλλον, αειφορία, οργάνωση, επιχειρήσεις | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Κείμενο
WWF
Το WWF αναγνωρίζει τη δυναμική θέση που κατέχει ο επιχειρηματικός τομέας στην κοινωνία αλλά και τις δυνατότητες που έχει να προσφέρει ενεργή και ουσιαστική βιώσιμη ανάπτυξη. Τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, επιδιώκει το διάλογο με τις επιχειρήσεις και εστιάζει στη δημιουργία πρωτοπόρων και εποικοδομητικών συνεργασιών, διατηρώντας παράλληλα την ανεξαρτησία, την ακεραιότητα και το δικαίωμα του να ασκήσει ανοιχτή κριτική. Κάθε συνεργασία είναι ξεχωριστή και ο σχεδιασμός της αποτελεί πρόκληση τόσο για την επιχείρηση όσο και για το WWF. Εφόσον ανιχνευτούν κοινοί στόχοι με κάποια επιχείρηση, το WWF εξετάζει την πιθανότητα συνεργασίας με γνώμονα περιβαλλοντικά και ηθικά κριτήρια. Οι συνεργασίες προσφέρουν αμοιβαία οφέλη τόσο σε επιχειρησιακό όσο και επικοινωνιακό επίπεδο.
Toν Σεπτέμβριο του 2008 το WWF Ελλάς δημιούργησε τον Τομέα Κινητοποίησης Επιχειρήσεων με στόχο τη συστηματική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των ελληνικών επιχειρήσεων έτσι ώστε σε βάθος χρόνου να καταστεί δυνατή η αειφόρος ανάπτυξη και να αρχίσει να γίνεται πραγματικότητα η συμβίωση κράτους, επιχειρήσεων και νοικοκυριών, σε αρμονία με το φυσικό περιβάλλον. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος το WWF Ελλάς ενημερώνει τις επιχειρήσεις για τα οικονομικά και επικοινωνιακά οφέλη που θα τους αποφέρει η μείωση του αποτυπώματός τους και προτείνει τρόπους για να διαχειριστούν αυτό το αποτύπωμα. Προσπαθεί να ενσωματώσει την έννοια της βιωσιμότητας στην εταιρική τους ταυτότητα, την επικοινωνία τους με πελάτες και επενδυτές, αλλά και τις σχέσεις τους με το κράτος.
Η συνεργασία και κινητοποίηση των επιχειρήσεων διενεργείται βάσει συγκεκριμένης πολιτικής η οποία εναρμονίζεται με τις αντίστοιχες πολιτικές του διεθνούς δικτύου του WWF. Η οργάνωση θέτει προτεραιότητες και στοχεύει ανάλογα στις επιχειρήσεις με τις οποίες θα εμπλακεί. Προτεραιότητα έχουν οι λεγόμενες επιχειρήσεις υψηλού περιβαλλοντικού αντίκτυπου, των οποίων το οικολογικό αποτύπωμα χρήζει άμεσης προσοχής και δράσης. Οι περιπτώσεις χορηγικής σχέσης στο πλαίσιο μίας ευρύτερης συνεργασίας με μία επιχείρηση εξετάζεται με τη δέουσα προσοχή και επιμέλεια, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη τέλεση των καθηκόντων της οργάνωσης, χωρίς να διακυβεύεται ούτε η αξιοπιστία της, αλλά ούτε και η οικονομική της ανεξαρτησία.
Η οργάνωση δεν εμπλέκεται σε χορηγική σχέση με καμία επιχείρηση η οποία δεν πληροί τα ελάχιστα κριτήρια εταιρικής υπευθυνότητας, όπως κανόνες υγιεινής (προϊόντων, χώρων εργασίας κ.ο.κ.), δικαιώματα εργαζομένων, συμμόρφωση με το κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο, μεταξύ άλλων. Η εμπλοκή σε χορηγική σχέση με επιχειρήσεις «υψηλού ρίσκου» απαγορεύεται ρητά από τους εσωτερικούς κανονισμούς και διαδικασίες της οργάνωσης. Επιχειρήσεις «υψηλού ρίσκου» αποκαλούνται εκείνες που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως καπνοβιομηχανία, πυρηνική ενέργεια και αμυντική βιομηχανία, μεταξύ άλλων.
Η εμπλοκή της οργάνωσης σε οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας με επιχειρήσεις αναλύεται διεξοδικά, τόσο από τη διοίκηση του τοπικού γραφείου όσο και από αρμόδια κλιμάκια του διεθνούς WWF, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω αλλά και τις ιδιαιτερότητες της κάθε πιθανής συνεργασίας με τον επιχειρηματικό κόσμο.
Η περιβαλλοντική διαφάνεια και λογοδοσία των επιχειρήσεων και των οργανισμών αποτελεί πυλώνα της στρατηγικής του προγράμματος κινητοποίησης επιχειρήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, το WWF Ελλάς αναλύει, βάσει μεθοδολογίας που αναπτύχθηκε από συγκεκριμένη εταιρία , την ποιότητα και την πληρότητα της περιβαλλοντικής διαφάνειας επιλεγμένων επιχειρήσεων και οργανισμών και αξιολογεί τα περιβαλλοντικά αποτελέσματα τους, όπως αυτά δημοσιοποιούνται. Στόχος του WWF Ελλάς είναι η ανάδειξη των καλών περιβαλλοντικών πρακτικών και των τομέων που χρήζουν βελτίωσης, για την ουσιαστική μεταστροφή του υπεύθυνου επιχειρείν προς την κατεύθυνση της πράσινης οικονομίας και της αειφορίας.