Το σχολείο μας

Επίπεδο: Α2 Δεξιότητα: Κατανόηση Προφορικού Λόγου
Πηγή: Γεωργάκη Γεωργία
Επικοινωνιακή γλωσσική δραστηριότητα:

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Τι πρέπει να ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο εξεταζόμενος:

Ο υποψήφιος πρέπει να έχει την ικανότητα να καταλαβαίνει κείμενα προφορικού λόγου, σε τυπικό ή φιλικό ύφος, περιορισμένης διάρκειας, με απλή δομή και με πληροφορίες που δίνονται με σαφήνεια και λογική σειρά, χωρίς αναδρομές στο παρελθόν και επαναφορά στο παρόν, χωρίς την εμπλοκή πολλών προσώπων και γεγονότων, να κατανοεί φράσεις και λεξιλόγιο με την υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης που συνδέονται με τομείς άμεσης προσωπικής εμπειρίας (οικογένεια, αγορά, εργασία, διασκέδαση, ασχολίες κτλ.).
Πρέπει να κατανοεί το συνομιλητή του σε διαπροσωπικές επαφές που προϋποθέτουν τη χρήση τηλεφώνου και να έχει την ικανότητα να κατανοεί σε φυσικό περιβάλλον το γενικό νόημα αλλά και τα κύρια σημεία μιας απλής συνομιλίας μεταξύ δύο φυσικών ή μη φυσικών ομιλητών, οι οποίοι χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας, πάνω σε θέματα που είναι σχετικά με τις εμπειρίες του υποψηφίου.
Ακόμη πρέπει να καταλαβαίνει το κύριο νόημα μικρών προφορικών κειμένων, που εκφέρονται με αργή αλλά φυσική ροή λόγου, όπως απλές δημόσιες ανακοινώσεις (σε σταθμούς μέσων συγκοινωνίας, σε καταστήματα κτλ.), τηλεφωνικές πληροφορίες (σχετικά με την ώρα, τους κινηματογράφους, τα θέατρα, τα νοσοκομεία κτλ.), δελτία καιρού από την τηλεόραση, κοινές οδηγίες που δίνονται από κρατικούς υπαλλήλους (στην αστυνομία, την τροχαία, το τελωνείο κτλ.), διηγήσεις, περιγραφές γεγονότων, ατόμων, αντικειμένων, χώρων κτλ

Τύπος εξεταστικού ερωτήματος: Σωστό-Λάθος: 6 σωστές απαντήσεις + 1 παράδειγμα. (6 μονάδες). Κείμενο: μονόλογος (120 λέξεις).
Λέξεις κλειδιά: Α2, Σχολείο, Εκπαίδευση
Πεδίο:
Προσωπικό Επαγγελματικό
Δημόσιο Εκπαιδευτικό
Θέμα:
1. Γλώσσα
2. Εκπαίδευση
3. Ελεύθερος χρόνος, Διασκέδαση
4. Επαγγελματική ζωή
5. Καθημερινή ζωή
6. Καιρός
7. Κοινωνικοπολιτική δομή
8. Προσωπικά στοιχεία
9. Σπίτι, κατοικία, περιβάλλον
10. Σχέσεις με άλλους ανθρώπους
11. Ταξίδια
12. Τόποι
13. Φαγητό και ποτό
14. Ψώνια
15. Υγεία και σωματική φροντίδα
16. Υπηρεσίες
Είδος κειμένου:
Άρθρο Λαογραφικό
Αφήγηση Λογοτεχνικό
Βιογραφικό Ομιλία
Διαφήμιση Περιγραφικό
Δοκίμιο Συνέντευξη
Επιστολή Συνταγή
Θεατρικό Συζήτηση
Ιστορικό Άλλο
Επίπεδο ύφους:
Φιλικό Τυπικό
Ενδιάμεσο  

Κείμενο

Το σχολείο μας

Το Σχολείο μας, το 8ο Δημοτικό Σταυρούπολης είναι πολύ μεγάλο. Έχει 14 αίθουσες για μάθημα. Κάθε τάξη έχει περίπου 15 μαθητές και μαθήτριες. Έχει και μία μεγάλη βιβλιοθήκη με πάρα πολλά βιβλία. Όλα τα παιδιά μπορούν να πάρουν βιβλία από τη βιβλιοθήκη και να τα διαβάσουν για λίγες μέρες στο σπίτι τους. Μπορούν δηλαδή να τα δανειστούν. Το σχολείο μας έχει και μια αίθουσα με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Εκεί μπαίνουμε μόνο με το δάσκαλο ή τη δασκάλα μας. Σ' αυτή την αίθουσα μπαίνουμε για μάθημα 2 φορές τη βδομάδα. Υπάρχει ακόμη και μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Στην αίθουσα αυτή γίνονται διάφορες εκδηλώσεις, χοροί και γυμναστική. Τέλος, υπάρχουν και τα γραφεία των δασκάλων και της διευθύντριας. Στο διάλειμμα τρώμε κάτι από το κυλικείο και παίζουμε στην αυλή.