Διδακτικές προτάσεις και σενάρια: Διδακτικά Σενάρια Παλλινοστούντες
Εισαγωγικό σημείωμα
Τα εκπαιδευτικά σενάρια που ακολουθούν, εκπονήθηκαν με κύριο στόχο τη μεθόδευση και τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας σε άτομα με προβλήματα ακοής. Περιλαμβάνουν διδακτικές προτάσεις που αφορούν την ανάπτυξη δεξιοτήτων που σχετίζονται με την κατανόηση και την παραγωγή του γραπτού λόγου. Οι δραστηριότητες που προτείνονται εστιάζουν στο οπτικό κανάλι, καθώς αυτό αποτελεί το κυριότερο ίσως και το μόνο μέσο πρόσληψης πληροφοριών για τους κωφούς και βαρήκοους μαθητές. Είναι βασισμένα στη Δίγλωσση-Διπολιτισμική προσέγγιση που προϋποθέτει τη χρήση των δύο γλωσσών, της ελληνικής νοηματικής και της ομιλούμενης ελληνικής γλώσσας. Δεν αποτελούν πανάκεια για κάθε είδους μαθησιακή δυσκολία, αλλά είναι σχεδιασμένα με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων με προβλήματα ακοής.
Για τον/την συγγραφέα
-
Χρυσούλα Ξουβερούδη
Η Χρυσούλα Ξουβερούδη είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην ειδική αγωγή από το πανεπιστήμιο “St. Kliment Ohridski” Σόφιας. Έχει επάρκεια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και είναι απόφοιτη δεύτερου κύκλου διερμηνείας. Εργάζεται ως αναπληρώτρια φιλόλογος ειδικής αγωγής και από το 2011 συνεργάζεται με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ως εξωτερική επιστημονική συνεργάτης στο πρόγραμμα διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε άτομα με προβλήματα ακοής και εκπόνηση-προσαρμογή εκπαιδευτικού υλικού για άτομα με προβλήματα ακοής.