Διδακτικές προτάσεις και σενάρια: Διδακτικά Σενάρια Τατσοπούλου
Η παρούσα μελέτη αποτελεί μέρος της Πράξης «Πιστοποίηση Ελληνομάθειας: Υποστήριξη και ποιοτική ανάδειξη της διδασκαλίας/εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε άτομα με αναπηρίες» που υλοποιεί το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας με ομάδα στόχο τα άτομα με απώλεια ακοής. Η παρούσα έρευνα ασχολείται με τη διδασκαλία ξένης γλώσσας και συγκεκριμένα της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε ειδική κατηγορία κωφών ή βαρήκοων ενηλίκων. Πρόκειται για μια ανομοιογενή ομάδα με πολλά διαφορετικά επίπεδα όσον αφορά την ανάπτυξη της γλώσσας και τη χρήση της νοηματικής και κρίνεται απαραίτητη η διερεύνηση αναγκών από τον εκπαιδευτικό. Παρουσιάζονται διδακτικά σενάρια με σκοπό την εκμάθηση των διατροφικών συνηθειών και των προβλημάτων υγείας που εγκυμονεί η μη σωστή διατροφή. Ο μαθητής παρακινείται με ασκήσεις προφορικού λόγου ομαδικές ή σε ζευγάρια και τη χρήση νοηματικής να βελτιώσει τις γνώσεις του και να έρθει σε επαφή με την κουλτούρα και τις καθημερινές συνήθειες των Ελλήνων.
Για τον/την συγγραφέα
-
Φυλιώ Τατσιοπούλου
Η Φυλιώ Τατσιοπούλου σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Εκπαίδευση (MEd) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Από το 1992 εργάζεται ως καθηγήτρια Φιλόλογος στο Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο Κωφών και Βαρηκόων Θεσσαλονίκης.
Έχει ολοκληρώσει το ετήσιο πρόγραμμα εξειδίκευσης στην εκπαίδευση κωφών από το Πανεπιστήμιο Πατρών, πρόγραμμα επιμόρφωσης στις Δυσκολίες της Μάθησης του Παιδαγωγικού τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εξαμηνιαίο πρόγραμμα με θέμα «Η Ειδική Αγωγή στη Β/θμια Εκπαίδευση» της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Κιλκίς, επιμορφωτικό πρόγραμμα «Η διδασκαλία της Νοηματικής Γλώσσας σε Κωφούς μαθητές» στη Στοκχόλμη Σουηδίας, επιμορφωτικό workshop «Η Νοηματική Γλώσσα στην ευρωπαϊκή σχολική τάξη» του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Αυστρία. Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια και έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια με θέματα σχετικά με την Ειδική Αγωγή και την εκπαίδευση κωφών μαθητών.