Μελέτες και μεθοδολογικό πλαίσιο: Διαχείριση σχολικής τάξης
Διαχείριση σχολικής τάξης σε τάξεις συνεκπαίδευσης μαθητών με και χωρίς αναπηρία
Εισαγωγή
Τις τελευταίες δεκαετίες ένα μεγάλο μέρος της έρευνας στην εκπαίδευση έχει επικεντρωθεί στη διερεύνηση των παραγόντων που επιδρούν στη μάθηση. Μία σημαντική μελέτη στο πεδίο αυτό είναι των Wang, Haertel & Walberg (1993), οι οποίοι προέβησαν σε συγκριτική μελέτη εκατοντάδων ερευνών, μετα-αναλύσεων και κεφαλαίων σε βιβλία με σκοπό να εντοπίσουν τους σημαντικότερους παράγοντες της μάθησης. Τα αποτελέσματά τους έδειξαν ότι η διαχείριση σχολικής τάξης δεν αποτελεί απλώς έναν σημαντικό παράγοντα της μάθησης, αλλά είναι ο πιο καθοριστικός, μετά τα χαρακτηριστικά των μαθητών.