Μελέτες και μεθοδολογικό πλαίσιο: Επισκόπηση
ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
Τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει δημοσιευθεί πλήθος ερευνών σχετικά με τα αίτια, τη διάγνωση, τα κριτήρια αξιολόγησης, τους τρόπους αντιμετώπισης, τις μεθόδους παρέμβασης και την πρόληψη των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (ΕΜΔ) – ειδικότερα της δυσλεξίας. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των ειδικών σε ό,τι αφορά τα κριτήρια ορισμού αυτής της ομάδας διαταραχών, γεγονός που καθιστά δύσκολη την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσά τους, αλλά και με τους εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με το θέμα (Κάκουρος & Μανιαδάκη 2003:265).
Για τον/την συγγραφέα
-
Ηλίας Βασιλειάδης
Ο Βασιλειάδης Ηλίας είναι Ψυχολόγος, Εμψυχωτής ομάδων, υποψήφιος Διδάκτορας στο Α.Π.Θ.
Σπούδασε Ψυχολογία και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές ειδίκευσης στη Σχολική Εξελικτική Ψυχολογία στο Α.Π.Θ. Εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή στο τομέα Ειδικής αγωγής σχεδιάζοντας και αξιολογώντας προγράμματα ένταξης μαθητών με αναπηρίες. Υπηρετεί ως Σχολικός Ψυχολόγος σε δομές ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και είναι επιστημονικός συνεργάτης του Κρατικού Θεραπευτηρίου Λέρου και του Κέντρου Προσωπικής Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας στη Κύπρο.
Ως Επιστημονικά υπεύθυνος του Κέντρου Νεανικών Δραστηριοτήτων στη Καλαμαριά Θεσσαλονίκης την περίοδο 2005-08,σχεδίασε και υλοποίησε μεταξύ άλλων καινοτόμα ψυχο εκπαιδευτικά προγράμματα μαθησιακής και κοινωνικής ένταξης, διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ομάδων γονέων και εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο της διαρκούς εκπαίδευσης και κατάρτισης έχει συνεργαστεί με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το Γυμνάσιο Βασιλικών Θεσσαλονίκης, το 4ο Ειδικό Σχολείο Θεσσαλονίκης , το 7ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς και το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης. Διαθέτει πλούσια εμπειρία στο συντονισμό σεμιναρίων για γονείς και εκπαιδευτικούς. Ως ερευνητής εργάστηκε σε πολλές έρευνες του Α.Π.Θ. Συμμετέχει με δημοσιεύσεις σε επιστημονικά βιβλία, περιοδικά, συνέδρια και ημερίδες.