Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Λεξιλόγιο (σχετικό με τα θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση που ακολουθούν)
τέχνη: παραδοσιακή, πρωτόγονη, σύγχρονη, φτωχή, τυποποιημένη, σοβαρή, λαϊκή, παγκόσμια, εκφραστική, διδακτική, δύσκολη, γραφική, ασύγκριτη, πρωτοποριακή, αφηρημένη, αντιδραστική, επιτηδευμένη, πρωτότυπη, ώριμη, υψηλή, χυδαία, στρατευμένη, ουδέτερη.
έμπνευση: οίστρος, πνοή, έξαρση, ανάταση, μεταρσίωση, λυρική έξαρση, καλλιτεχνική συγκίνηση.
ευαισθησία: αισθαντικότητα, λεπτότητα αισθημάτων, συναισθηματική διάθεση, ψυχικός πλούτος, καλαίσθητος, αισθητικός.
θεατής: απλός, απαθής, αδιάφορος, ενεργητικός, καλλιεργημένος, φιλότεχνος, είμαι/γίνομαι κοινωνός, συμμετέχω, συμμερίζομαι, μυούμαι συμμετοχή, μέθεξη, μύηση.
1. Να βρείτε ρηματικές φράσεις που να έχουν παρόμοιο νόημα με την φράση: καταγίνομαι με τις καλές τέχνες.
2. Συμπληρώστε τη στήλη Β με τα αντώνυμα των παρακάτω λέξεων.
Α καλαίσθητος καλλιεργημένος ταλαντούχος ευαίσθητος
3. Να βρείτε συνώνυμα των λέξεων που ακολουθούν: τεχνοτροπία, αριστοτεχνικός, δημιουργώ.
4. Προσπαθήστε να δώσετε την ιδιαίτερη σημασία των λέξεων: αισθητός, αισθηματικός, αισθαντικός, αισθησιακός, χρησιμοποιώντας τες σε φράσεις.
5. Για τις παρακάτω ξενικές λέξεις να βρείτε την αντίστοιχη ελληνική: μινιατούρα, στιλ, γκραβούρα, αρτίστας, γκαλερί, μετρ.
6. Να γράψετε μια παράγραφο για το έργο κάποιου καλλιτέχνη τον οποίο θαυμάζετε, αξιοποιώντας, αν είναι δυνατόν, τις λέξεις του λεξιλογίου και των ασκήσεων.