Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

I Οργάνωση του project

- Διατύπωση θέματος «Σταφίδα και μετανάστευση στη Βορειοδυτική Πελοπόννησο».

- Πηγές αφόρμησης Οι αφορμές σύνδεσης της σταφιδικής κρίσης με την αποδημία στο χώρο της Ηλείας είναι πολλές. Εκδηλώσεις φαινομενικά διαφορετικής θεματικής, όπως μια Γιορτή Σταφίδας (Κρέστενα) και μια Γιορτή των Ξενιτεμένων (Αϊ-Γιάννης Μακρισίων) παραπέμπουν στη συγκυρία του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ού αι., όταν σταφίδα και μετανάστευση συνδέονται άμεσα. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και μια επίσκεψη στο Κτήμα Μερκούρη, στο Κορακοχώρι της Ηλείας, 12 χλμ. από τον Πύργο, όπου οι παλαιές έγχρωμες αφίσες με θέματα σχετικά με την ωκεανοπλοΐα και τη μετανάστευση αποτελούν καλή αφορμή για τη διατύπωση του προς διερεύνηση θέματος.

- Σκοποί 1. Επιδιώκεται να κατανοήσουν οι μαθητές το ρόλο του αγροτικού τομέα στην τοπική οικονομία κατά το 19ο αι., τις εξαρτήσεις του από τη διεθνή οικονομική συγκυρία, τις συνθήκες εργασίας των σταφιδοπαραγωγών, το ευρύτερο οικονομικό κύκλωμα της σταφίδας.

Επεξεργασία σταφίδας

2. Να συσχετίσουν την οικονομία της περιοχής με το φαινόμενο της μετανάστευσης. 3. Να εξασκηθούν στη συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών σχετικών με την αγροτική οικονομία και τη μετανάστευση των αρχών του 20ού αι., καθώς επίσης και με τη δημιουργία, τη μελέτη και την αξιοποίηση στατιστικών δεδομένων. 4. Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα αρνητικής κοινωνικής συμπεριφοράς (τοκογλυφία, ρατσισμός), καθώς επίσης και στο ζήτημα της αντιμετώπισης των οικονομικών προσφύγων.

- Άξονες 1. Η τοπική παράδοση της σταφιδοκαλλιέργειας. 2. Η αύξηση της ζήτησης και η μονοκαλλιέργεια. 3. Σταφιδική κρίση και μετανάστευση.