Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
I Οργάνωση του σχεδίου εργασίας (project)
- Διατύπωση θέματος «Εκπαίδευση και κοινωνία στο Σουφλί κατά το Μεσοπόλεμο».
- Πηγή αφόρμησης Πηγή αφόρμησης είναι δυνατόν να αποτελέσει η επίσκεψη μας σ' ένα μνημείο του αστικού παρελθόντος της πόλης, π.χ. το κτίριο του τελωνείου που έχτισαν οι Γάλλοι το 1906, και χρησιμοποιήθηκε κατά την περίοδο του μεσοπολέμου για να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φιλοξενώντας μέχρι το 1972 το τοπικό Γυμνάσιο.
- Σκοποί Στο γνωστικό πεδίο προσδοκάται: 1. Να κατανοήσουν οι μαθητές το ρόλο και την απήχηση των εκπαιδευτικών θεσμών στην τοπική κοινωνία κατά την περίοδο του μεσοπολέμου, που συμπίπτει με την α' φάση ενσωμάτωσης της περιοχής στον εθνικό κορμό. 2. Να ανακαλύψουν και να προσεγγίσουν το θησαυρό πληροφοριών που λανθάνει στα σχολικά αρχεία, αλλά και στη μνήμη των ανθρώπων, αποκτώντας δεξιότητες για τη συστηματική αναζήτηση, καταγραφή και αξιοποίηση τους. 3. Να εξοικειωθούν με τη μεθοδολογία αξιοποίησης του πρωτογενούς πληροφοριακού υλικού για τη διατύπωση γόνιμων ερωτημάτων. 4. Να κατανοήσουν τη μεταβλητότητα των εκπαιδευτικών θεσμών και πρακτικών και τις σχέσεις τους με τις εκάστοτε κοινωνικές ανάγκες και αξίες. 6
- Άξονες 1. Η διαμόρφωση τοπικής μορφωτικής παράδοσης στο περιβάλλον οικονομικής ανάπτυξης. 2. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κοινωνία κατά το Μεσοπόλεμο. 3. Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κοινωνία κατά το Μεσοπόλεμο.